Національна школа суддів України

Тестологічний центр: розбудова інституційної спроможності

21–22 червня 2017 року Національна школа суддів України спільно з Проектом USAID “Нове правосуддя” провели семінар–тренінг: “Тестологічний центр Національної школи суддів України: розбудова інституційної спроможності”.

До участі у цьому тренінгу долучилися представники Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Українського центру оцінювання якості освіти, експерти з тестових технологій, судді та науковці.

Відкриваючи тренінг, проректор Володимир Мазурок зробив презентацію щодо засад функціонування тестологічного центру.

Учасників тренінгу із початком роботи привітали директор департаменту суддівської кар’єри секретаріату Вищої кваліфікаційної комісії суддів України Тарас Нешик, начальник відділу банку тестових завдань і психометричного аналізу Українського центру оцінювання якості освіти Наталія Невінчана, радник з правових питань Проекту USAID “Нове правосуддя” Леся Нечипоренко.

Підвищення знань і навичок у розробці тестових запитань, опанування нових методологій з метою розробки нових якісних тестів для створення нової генерації незалежних суддів, обмін досвідом із написання та апробації тестів, знайомства з іншими розробниками та рецензентами з метою майбутньої співпраці – це очікування учасників дводенного тренінгу.

Тарас Нешик звернув увагу на необхідність здійснення рівномірної кількості тестів за розділами відповідних програм, створення супровідної документації до тестів.

Наталія Невінчана поділилась досвідом розробки та вдосконалення нормативних документів функціонування УЦОЯО, створення банку тестових завдань ЗНО та супровідної документації.

Експерт Проекту USAID “Нове правосуддя” Інна Козицька розповіла про підготовку компонентів із психометрії тестування, а саме: особистісний опитувальник, опитувальник “професійних інтересів”, моральні дилеми та проект тесту когнітивних компетенцій. Вона також запропонувала підготувати класифікацію професійно важливих якостей судді.

У ході тренінгу учасники обговорювали основні засади функціонування тестологічного центру, технологічні цикли тестування (від замовлення до впровадження), вимоги до написання тестових завдань тощо.

Учасники тренінгу напрацьовали проекти нормативно–технологічної  та супровідної документації як щодо функціональних схем і технологічних циклів розробки якісних тестових завдань і ведення баз тестових завдань, так і нормативної документації щодо функціонування тестологічного центру.