21 листопада 2019 р. Програма на тему:«ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СПІЛКУВАННЯ З МАЛОЛІТНІМИ/НЕПОВНОЛІТНІМИ УЧАСНИКАМИ СУДОВОГО ПРОЦЕСУ»
ЗАТВЕРДЖЕНО
Ректором Національної
школи суддів України
М. В. Оніщуком
“1” листопада 2019 р.
ПРОГРАМА
апробації тренінгу для суддів місцевих та загальних судів
«ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СПІЛКУВАННЯ З МАЛОЛІТНІМИ/НЕПОВНОЛІТНІМИ УЧАСНИКАМИ СУДОВОГО ПРОЦЕСУ»
Національна школа суддів України
(м. Київ, вул. Жилянська, 120 а, ауд. 404)
21 листопада 2019 року – четвер
Викладачі (тренери), задіяні протягом усього часу проведення тренінгу:
Бабко Валерія Валеріївна – суддя Деснянського районного суду міста Києва;
Дмитрієва Марія Михайлівна – суддя Комунарського районного суду міста Запоріжжя;
Маслюк Андрій Миколайович – заступник начальника відділу науково-методичного супроводження психологічної підготовки суддів, к.п.н., ст.н.сп.;
Савченко Ганна Володимирівна – директор курсу, начальник відділу науково-методичного супроводження психологічної підготовки суддів, к.п.н.;
Семенюк Вікторія Миколаївна – провідний науковий співробітник відділу міжнародного співробітництва;
Симаченко Лілія Іванівна – суддя Апеляційного суду Закарпатської області (у відставці);
Плахтій Інна Борисівна – суддя Луцького міськрайонного суду Волинської області;
Фарафонова Анжеліка Олександрівна – головний спеціаліст-психолог відділу науково-методичного супроводження психологічної підготовки суддів
Мета тренінгу:
- Розвиток суддівських компетенцій (знань, навичок, цінностей) щодо ефективної взаємодії з малолітніми/неповнолітніми учасниками судового процесу.
Після завершення тренінгу учасники:
- ознайомляться з психологічними особливостями спілкування та юридичними аспектами взаємодії з малолітніми/неповнолітніми учасниками судового процесу, які можуть впливати на якість комунікації та судочинства;
- розвинуть навички ефективної взаємодії з малолітніми/неповнолітніми учасниками судового процесу.
ВСТУПНА ЧАСТИНА:
Мета: Налаштувати групу на ефективну роботу. Ознайомити учасників з метою тренінгу, виявити їх очікування та наявний досвід, рівень їх знань щодо запропонованої теми.
10:00-10:10 |
Вступне слово з метою представлення тренерів та презентації тренінгу (мети, завдань, організації). Прийняття правил роботи під час тренінгу. Модератор: Савченко Ганна Володимирівна – начальник відділу науково-методичного супроводження психологічної підготовки суддів, кандидат психологічних наук. |
10:10-10:30 |
Знайомство з групою (самопрезентація учасників) та з’ясування їх очікувань. Викладачі (тренери): Симаченко Л.І./Маслюк А.М |
Модуль І. ВІКОВІ ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ДИТИНИ
Мета: Підвищити рівень знань щодо психологічних та вікових особливостей розвитку дітей та сприяти розумінню, як вони можуть впливати на якість комунікації та судочинства.
10:30-11:05 |
Практична вправа «Яка це дитина … віку?» (робота в міні-групах). Викладачі (тренери): Бабко В.В/ Фарафонова А.О. Фасилітатори: Дмитрієва М.М./ Симаченко Л.І. |
11:05-11:20 |
Міні-лекція «Вікові психологічні особливості дитини». Викладачі (тренери): Бабко В.В/ Фарафонова А.О. |
11:20-11:30 |
Перерва. |
11:30-11:40 |
Демонстрація відео «Сприйняття та мислення дітей різного віку». Модерована дискусія за результатами переглянутого відео. Викладачі (тренери): Савченко Г.В./Плахтій І.Б. |
Модуль ІІ. ВПЛИВ СОЦІАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА НА РОЗВИТОК ДИТИНИ.
Мета: Дізнатися про значимість впливу середовища на розвиток дитини. Дослідити фактори, що несуть загрозу емоційному благополуччю дитини та усвідомити наслідки досвіду несприятливого дитинства.
11:40-11:45 |
Практична вправа «Щасливе дитинство» Викладачі (тренери): Дмитрієва М.М./ Маслюк А.М. |
11:45-12:05 |
Міні-лекція «Вплив соціального середовища на розвиток дитини» з модерованою дискусією. Демонстрація відео «Ранній емоційний зв’язок». Викладачі (тренери): Маслюк А.М./Савченко Г.В. |
12:05-12:15 |
Міні-лекція «Досвід несприятливого дитинства (ДНД)» Викладачі (тренери): Савченко Г.В. |
12:15-12:30 |
Експрес-опитування за допомогою клікерів «Досвід несприятливого дитинства» (ДНД). Обговорення результатів. Викладачі (тренери): Маслюк А.М./ Симаченко Л.І. |
12:30-12:50 |
Вправа «Захисник» з демонстрацією відео та обговоренням. Підведення підсумків. Викладачі (тренери): Симаченко Л.І./Фарафонова А.О. |
12:50-13:50 |
Обідня перерва |
Модуль ІІІ. ОСОБЛИВОСТІ ПРОЦЕСУ ЗА УЧАСТІ ДИТИНИ
Мета: Ознайомитись з передовим досвідом, юридичними та психологічними аспектами взаємодії
з малолітніми/неповнолітніми учасниками судового процесу, з особливостями процесу за участі дитини та проведення її допиту.
13:50-14:10 |
Експрес-опитування за допомогою клікерів «Особливості процесу за участі дитини». Обговорення результатів. Викладачі (тренери): Дмитрієва М.М./ Семенюк В.М./Симаченко Л.І. |
14:10-14:25 |
Міні-лекція «Юстиція, дружня до дитини». Викладачі (тренери): Дмитрієва М.М./ Симаченко Л.І. |
14:25-14:35 |
Практична вправа -рухавка «Вірю не вірю». Обговорення результатів. Викладачі (тренери): Маслюк А.М./Фарафонова А.О. |
14:35-14:55 |
Міні-лекція «Рекомендації щодо організації допиту дитини». Викладачі (тренери): Симаченко Л.І./Плахтій І.Б. |
14:55-15:15 |
Міні-лекція «Сучасний передовий досвід «Зелена кімната». Викладачі (тренери): Маслюк А.М./Плахтій І.Б. |
15:15-15:20 |
Демонстрація відео «Зелені кімнати». Викладачі (тренери): Маслюк А.М./Плахтій І.Б. |
15:20-15:30 |
Перерва |
Модуль ІV. ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК
Мета: розвинути навички ефективної взаємодії з малолітніми/неповнолітніми учасниками судового процесу. Ознайомитися з практиками ЄСПЛ.
15:30-16:20 |
Вправа по кейсам. Обговорення результатів. Викладачі (тренери): Бабко В.В/ Савченко Г.В. |
16:20-16:30 |
Міні-лекція «Судова практика ЄСПЛ» Викладачі (тренери): Дмитрієва М.М./ Плахтій І.Б. |
16:30-16:50 |
Підведення підсумків навчального тренінгу.
Модератор: Савченко Ганна Володимирівна – начальник відділу науково-методичного супроводження психологічної підготовки суддів, кандидат психологічних наук. |
16:50-17:00 |
Заповнення анкет учасниками тренінгу. |