Національна школа суддів України

21 листопада 2019 р. Програма на тему:«ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СПІЛКУВАННЯ З МАЛОЛІТНІМИ/НЕПОВНОЛІТНІМИ УЧАСНИКАМИ СУДОВОГО ПРОЦЕСУ»

ЗАТВЕРДЖЕНО

Ректором Національної

школи суддів України

М. В. Оніщуком

“1” листопада 2019 р.

 

ПРОГРАМА

апробації тренінгу для суддів місцевих та загальних судів

«ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СПІЛКУВАННЯ З МАЛОЛІТНІМИ/НЕПОВНОЛІТНІМИ УЧАСНИКАМИ СУДОВОГО ПРОЦЕСУ»

Національна школа суддів України

(м. Київ, вул. Жилянська, 120 а, ауд. 404)

 

21 листопада 2019 року – четвер

 

Викладачі (тренери), задіяні протягом усього часу проведення тренінгу:

Бабко Валерія Валеріївна – суддя Деснянського районного суду міста Києва;

Дмитрієва Марія Михайлівна – суддя Комунарського районного суду міста Запоріжжя;

Маслюк Андрій Миколайович – заступник начальника відділу науково-методичного супроводження психологічної підготовки суддів, к.п.н., ст.н.сп.;

Савченко Ганна Володимирівна – директор курсу, начальник відділу науково-методичного супроводження психологічної підготовки суддів, к.п.н.;

Семенюк Вікторія Миколаївна – провідний науковий співробітник відділу міжнародного співробітництва;

Симаченко Лілія Іванівна – суддя Апеляційного суду Закарпатської області (у відставці);

Плахтій Інна Борисівна – суддя Луцького міськрайонного суду Волинської області;

Фарафонова Анжеліка Олександрівна – головний спеціаліст-психолог відділу науково-методичного супроводження психологічної підготовки суддів

 

Мета тренінгу:

  • Розвиток суддівських компетенцій (знань, навичок, цінностей) щодо ефективної взаємодії  з малолітніми/неповнолітніми учасниками судового процесу.

Після завершення тренінгу учасники:

  • ознайомляться з психологічними особливостями спілкування та юридичними аспектами  взаємодії з малолітніми/неповнолітніми учасниками судового процесу, які можуть впливати на якість комунікації та судочинства;
    • розвинуть навички ефективної взаємодії  з малолітніми/неповнолітніми учасниками судового процесу.

 

ВСТУПНА ЧАСТИНА:

Мета: Налаштувати групу на ефективну роботу. Ознайомити учасників з метою тренінгу, виявити їх очікування та наявний досвід, рівень їх знань щодо запропонованої теми.

 

10:00-10:10

Вступне слово з метою представлення тренерів та презентації тренінгу (мети, завдань, організації).

Прийняття правил роботи під час тренінгу.

Модератор: Савченко Ганна Володимирівнаначальник відділу науково-методичного супроводження психологічної підготовки суддів, кандидат психологічних наук.

10:10-10:30

Знайомство з групою (самопрезентація учасників) та з’ясування їх очікувань.

Викладачі (тренери): Симаченко Л.І./Маслюк А.М

 

Модуль І. ВІКОВІ ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ДИТИНИ

Мета: Підвищити рівень знань щодо психологічних та вікових особливостей розвитку дітей та сприяти розумінню, як вони можуть впливати на якість комунікації та судочинства.

 

10:30-11:05

Практична вправа «Яка це дитина … віку?» (робота в міні-групах).

Викладачі (тренери): Бабко В.В/ Фарафонова А.О.

Фасилітатори: Дмитрієва М.М./ Симаченко Л.І.

11:05-11:20

Міні-лекція «Вікові психологічні особливості дитини».

Викладачі (тренери): Бабко В.В/ Фарафонова А.О.

11:20-11:30

Перерва.

11:30-11:40

Демонстрація відео «Сприйняття та мислення дітей різного віку». Модерована дискусія за результатами переглянутого відео.

Викладачі (тренери): Савченко Г.В./Плахтій І.Б.

 

Модуль ІІ. ВПЛИВ СОЦІАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА НА РОЗВИТОК ДИТИНИ.

Мета: Дізнатися про значимість впливу середовища на розвиток дитини. Дослідити фактори, що несуть загрозу емоційному благополуччю дитини та усвідомити наслідки досвіду несприятливого дитинства.

11:40-11:45

Практична вправа «Щасливе дитинство»

Викладачі (тренери): Дмитрієва М.М./ Маслюк А.М.

11:45-12:05

Міні-лекція «Вплив соціального середовища на розвиток дитини» з модерованою дискусією. Демонстрація відео «Ранній емоційний зв’язок».

Викладачі (тренери): Маслюк А.М./Савченко Г.В.

12:05-12:15

Міні-лекція «Досвід несприятливого дитинства (ДНД)»

Викладачі (тренери): Савченко Г.В.

12:15-12:30

Експрес-опитування за допомогою клікерів «Досвід несприятливого дитинства» (ДНД). Обговорення результатів.

Викладачі (тренери): Маслюк А.М./ Симаченко Л.І.

12:30-12:50

Вправа «Захисник» з демонстрацією відео та обговоренням. Підведення підсумків.

Викладачі (тренери): Симаченко Л.І./Фарафонова А.О.

12:50-13:50

Обідня перерва

 

Модуль ІІІ. ОСОБЛИВОСТІ ПРОЦЕСУ ЗА УЧАСТІ ДИТИНИ

Мета: Ознайомитись з передовим досвідом, юридичними та психологічними аспектами взаємодії

з малолітніми/неповнолітніми учасниками судового процесу, з особливостями процесу за участі дитини та проведення її допиту.

13:50-14:10

Експрес-опитування за допомогою клікерів «Особливості процесу за участі дитини». Обговорення результатів.

Викладачі (тренери): Дмитрієва М.М./ Семенюк В.М./Симаченко Л.І.

14:10-14:25

Міні-лекція «Юстиція, дружня до дитини».

Викладачі (тренери): Дмитрієва М.М./ Симаченко Л.І.

14:25-14:35

Практична вправа -рухавка «Вірю не вірю». Обговорення результатів.

Викладачі (тренери): Маслюк А.М./Фарафонова А.О.

14:35-14:55

Міні-лекція «Рекомендації щодо організації допиту дитини».

Викладачі (тренери): Симаченко Л.І./Плахтій І.Б.

14:55-15:15

Міні-лекція «Сучасний передовий досвід «Зелена кімната».

Викладачі (тренери): Маслюк А.М./Плахтій І.Б.

15:15-15:20

Демонстрація відео «Зелені кімнати».

Викладачі (тренери): Маслюк А.М./Плахтій І.Б.

15:20-15:30

Перерва

 

Модуль ІV. ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК

Мета: розвинути навички ефективної взаємодії  з малолітніми/неповнолітніми учасниками судового процесу. Ознайомитися з практиками ЄСПЛ.

15:30-16:20

Вправа по кейсам. Обговорення результатів.

Викладачі (тренери): Бабко В.В/ Савченко Г.В.

16:20-16:30

Міні-лекція «Судова практика ЄСПЛ»

Викладачі (тренери): Дмитрієва М.М./ Плахтій І.Б.

16:30-16:50

Підведення підсумків навчального тренінгу.

 

Модератор: Савченко Ганна Володимирівнаначальник відділу науково-методичного супроводження психологічної підготовки суддів, кандидат психологічних наук.

16:50-17:00

Заповнення анкет учасниками тренінгу.