Опанування кандидатами особливостей розгляду справ про відшкодування шкоди
10–11 жовтня 2018 року в місті Києві Національна школа суддів України проводила для четвертої групи майбутніх суддів тренінг щодо особливостей розгляду справ про відшкодування шкоди.
У ході занять тренери-викладачі розглядали зі слухачами нормативно-правову базу та рішення судів, аналізували судову практику в цій категорії справ з метою опанування процесуальних особливостей їх розгляду.
До тренінгу включено значний обсяг матеріалів, що
- розкривають умови, за яких настає цивільно–правова відповідальність при заподіянні шкоди;
- визначають перелік осіб, які несуть відповідальність за заподіяння шкоди, а також підстави звільнення від обов’язку відшкодувати шкоду;
- передбачають особливості відшкодування шкоди, завданої каліцтвом або іншим ушкодженням здоров’я;
- визначають підстави відшкодування шкоди, завданої недоліками товару.
Упродовж двох днів майбутні володарі суддівських мантій вирішували багато практичних завдань для ефективного засвоєння матеріалу. До програми тренінгу включено різноманітні форми інтерактивної роботи:
- “мозковий штурм”;
- рольові ігри;
- робота в малих групах для розв’язання конкретних правових ситуацій;
- перегляд та обговорення підготовлених відеороликів.
В одному з таких завдань, наприклад, було передбачено проведення аналізу дій судді щодо дотримання норм цивільного процесуального законодавства при надходженні позовної заяви про відшкодування шкоди, завданої недоліками товару, а в іншому завданні – про відшкодування шкоди, завданої каліцтвом.
Після презентацій досвідчені тренери Тетяна Дудар та Олена Лісовська висловили свої поради та рекомендації з оптимальними шляхами вирішення питань, які постають перед суддями в ході підготовки та розгляду цивільних справ про відшкодування шкоди.
З метою контролю рівня засвоєння навичок та вмінь, необхідних для правильного вирішення спорів про відшкодування шкоди, кандидати на посаду судді проходять інтерактивні опитування за допомогою експрес-опитування з використанням клікерів.