Національна школа суддів України

Кваліфікація адміністративних правопорушень на транспорті

21 січня 2019 року у Львівському регіональному відділенні для однієї групи слухачів і слухачок спеціальної підготовки проведено тренінг про особливості розгляду справ про адміністративні порушення правил на транспорті.

Адміністративна відповідальність у сфері транспортної діяльності характеризується особливою юридичною природою, специфікою та різномаїттям відносин на транспорті, установленням адміністративно–правових санкцій за порушення норм транспортного та інших галузей права.

Адміністративні порушення  на транспорті є найбільш розповсюдженими серед усіх інших адміністративних правопорушень та, відповідно саме зазначена категорія справ складає вагому частку серед загальної кількості адміністративних судових проваджень.

З метою вивчення майбутніми суддями особливостей розгляду справ про адміністративні порушення правил на транспорті було сформовано в окремий тренінг питання щодо кваліфікації адміністративних правопорушень на транспорті та огляд судової практики Верховного Суду з розгляду таких проваджень.

Тренінг провели судді місцевих судів Володимир Павлів та Андрій Головатий.

У програмі тренінгу передбачено перегляд відеоролика, теоретичний блок питань і задачі, які спрямовані на  моделювання резолютивної частини процесуального рішення суду першої інстанції у справах про адміністративні порушення правил на транспорті.

Викладачі наголосили слухачам і слухачкам, що норми КУпАП не врегульовують усі без винятку питання в галузі транспорту, а диспозиції багатьох правових норм є бланкетними. Тому при їх застосуванні необхідно звертатися до різних положень і джерел технічного характеру, до змісту окремих технічних норм, які встановлюють правила експлуатації та користування тими чи іншими видами транспорту з тим, аби уникнути прийняття незаконних і необґрунтованих судових рішень.

Майбутні судді обговорили із досвідченими тренерами питання, які виникли у процесі тренінгу, а на його завершення  пройшли поточний контроль на визначення  рівня засвоєння ними теоретичних і практичних знань.