Національна школа суддів України

Міжнародні стандарти підготовки кадрів для системи правосуддя

9 червня 2017 року проректори Національної школи суддів України Анатолій Костенко та Володимир Мазурок взяли участь у засіданні круглого столу на тему: “Система початкової підготовки прокурорів: міжнародний досвід та українські перспективи”.

Круглий стіл був організований Генеральною прокуратурою України, Національною академією прокуратури України, Проектом Ради Європи “Подальша підтримка реформи кримінальної юстиції в Україні” у партнерстві з Консультативною місією Європейського Союзу в Україні.

Учасники круглого столу обговорювали питання початкової підготовки прокурорів у світлі європейських і міжнародних стандартів із урахуванням передового досвіду різних моделей систем початкової підготовки прокурорів.

Консультант Ради Європи Джеремі МакБрайд  представив загальний огляд європейських стандартів початкової підготовки прокурорів і презентував порівняльне дослідження щодо початкової підготовки прокурорів.

У рамках дискусії щодо інституційних механізмів для підготовки прокурорів було представлено досвід Нідерландів, Польщі, Великобританії та України.

Окремо обговорювалися питання становлення та розвитку системи початкової підготовки прокурорів, її потреб і викликів в контексті України.

Проректор Володимир Мазурок поділився з учасниками круглого столу досвідом Національної школи суддів України у сфері забезпечення добору та спеціальної підготовки кандидатів на посаду судді. Проректор зазначив, що для забезпечення підготовки висококваліфікованих кадрів для системи правосуддя в Національній школі суддів України затверджена Концепція національних стандартів суддівської освіти та створенні, зокрема такі самостійні структурні підрозділи, як відділ підготовки викладачів,  відділ науково–методичного супроводження психологічної підготовки суддів і тестологічний центр. Початкова підготовка кандидатів на посаду судді та підготовка суддів орієнтується на запровадження тренінгів (обов’язкових і факультативних), інтерактивних методів навчання, які базуються на суддівських навичках.