Національна школа суддів України

Погляд у майбутнє конституціоналізму в Україні

22 - 29 липня 2018 року ректор Національної школи суддів України Микола Оніщук бере участь в роботі VII Літньої школи з конституційного права “Верховенство права та конституціоналізм”, що проходить у місті Чернівцях.  Школа  зібрала провідних конституціоналістів та молоде покоління правників України.

23 липня у рамках програми Школи відбулася відкрита дискусія з громадськістю міста Чернівців, присвячена майбутньому конституціоналізму в Україні.

Цьогоріч серед викладачів Літньої школи Голова Конституційного Суду України Станіслав Шевчук, суддя Суду Василь Лемак, Президент Національної академії правових наук України Олександр Петришин,  національний радник з юридичних питань Координатора проектів ОБСЄ в Україні Олександр Водянніков, Президент Національного Університету «Києво-Могилянська Академія» Андрій Мелешевич, суддя Великої Палати Верховного Суду Дмитро Гудима,  проректор з навчальної роботи Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого Юрій Барабаш, професор Національного університету Національна юридична академія імені Ярослава Мудрого Станіслав Погребняк, професор Ужгородського національного університету Михайло Савчин та інші науковці.

Ректор Національної школи суддів України Микола Оніщук виступив перед слухачами Школи із презентацією Конституційна скарга в механізмі конституційного контролю. Темою іншої доповіді ректора була єдність судової практики і конституційні стандарти судочинства.

У рамках роботи Літньої школи обговорюватимуться питання розвитку конституціоналізму в Україні, утвердження принципу верховенства права, єдності судової практики, захисту прав людини, балансування конституційних цінностей, виконання рішень Європейського суду з прав людини, функціонування інституту конституційної скарги тощо. Також слухачам Школи буде запропоновано взяти участь у модельному засідання Конституційного Суду України,  під час якого вони матимуть змогу відчути себе справжніми суддями органу конституційного контролю.