РЕГЛАМЕНТ роботи Національної школи суддів України
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом ректора Національної школи суддів України
13 вересня 2012р. № 516
РЕГЛАМЕНТ
роботи Національної школи суддів України
Регламент роботи Національної школи суддів України (далі – Регламент) спрямовано на забезпечення чіткої організації діяльності Національної школи суддів України (далі – НШСУ), підвищення особистої відповідальності працівників за доручену ділянку роботи.
Регламент визначає організацію діяльності НШСУ, її структурних підрозділів, створюваних при ній дорадчих органів, а також їх взаємодію з реалізації завдань, покладених на НШСУ в цілому.
До Регламенту включено загальні положення та розділи про розподіл обов’язків та узгодження діяльності, планування роботи та звітність, організацію розгляду та проходження документів, організацію контролю за виконанням документів, підготовку проектів наказів та доручень, опрацювання, прийняття, перегляд, скасування, облік та зберігання нормативних актів, організацію роботи дорадчих органів, порядок підготовки та проведення нарад, організацію кадрової роботи та правового забезпечення діяльності, систему інформування, порядок підготовки електронних версій документів, організацію використання робочого часу, порядок оформлення відряджень та службових поїздок та порядок надання щорічних відпусток.
- 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. НШСУ здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, Закону України “Про судоустрій і статус суддів”, рішень Вищої кваліфікаційної комісії суддів, Статуту НШСУ та інших нормативно-правових актів.
1.2. Зміст діяльності НШСУ визначається основними завданнями та функціями НШСУ як державної установи зі спеціальним статусом, що забезпечує підготовку висококваліфікованих кадрів для судової системи та здійснює науково-дослідну діяльність.
1.3. Структура НШСУ визначається Ректором, погоджується з Вищою кваліфікаційною комісією суддів України та затверджується наказом Ректора.
1.4. Структурні підрозділи НШСУ відповідно до покладених на них завдань:
1.4.1. Організовують спеціальну підготовку кандидатів на посаду судді.
1.4.2. Здійснюють підготовку суддів: призначених на посаду судді вперше, обраних на посаду судді безстроково, призначених на адміністративні посади в судах загальної юрисдикції.
1.4.3. Здійснюють періодичне навчання суддів з метою підвищення рівня кваліфікації.
1.4.4. Здійснюють підготовку працівників апаратів судів.
1.4.5. Здійснюють науково-дослідну роботу, спрямовану на вивчення проблем судочинства та його удосконалення.
1.4.6. Здійснюють науково-методичне забезпечення діяльності судів загальної юрисдикції, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Вищої ради юстиції.
1.4.7. Налагоджують міжнародне співробітництво та вивчають міжнародний досвід організації діяльності судів.
1.4.8. Опрацьовують документи, що надходять до НШСУ, готують до них аналітичні, довідкові та інші матеріали.
1.4.9. Здійснюють опрацювання проектів рішень, наказів, доручень, розробляють проекти наказів з організаційних та кадрових питань.
1.4.10. Перевіряють за дорученням Ректора виконання законодавчих актів, виконують доручення та розпорядження центральних органів виконавчої влади, вивчають й узагальнюють досвід роботи, розробляють пропозиції щодо вдосконалення діяльності НШСУ.
1.4.11. Здійснюють правове забезпечення діяльності НШСУ.
1.4.12. Готують аналітичні, інформаційні та інші матеріали з організаційної, кадрової, науково – методичної та науково – дослідної роботи НШСУ.
1.4.13. Здійснюють організаційно-технічне, матеріально-технічне та адміністративно-господарське забезпечення діяльності НШСУ.
1.4.14. Виконують інші функції відповідно до цього Регламенту.
1.5. Структурні підрозділи НШСУ в процесі виконання покладених на них завдань взаємодіють зі судами загальної юрисдикції, Державною судовою адміністрацією України та її територіальними управліннями, Вищою кваліфікаційною комісією суддів України, Вищою радою юстиції та іншими органами.
1.6. Робота НШСУ є відкритою та гласною. НШСУ розміщує інформацію щодо своєї діяльності у ЗМІ, власних друкованих виданнях та на офіційному сайті.
1.7. Висвітлення діяльності НШСУ здійснюється в порядку, передбаченому законодавством та цим Регламентом.
1.8. Посадові особи та структурні підрозділи НШСУ в своїй діяльності керуються Статутом, наказом Ректора про розподіл обов’язків між ректором та проректорами, Положеннями про структурні підрозділи, Посадовими інструкціями, цим Регламентом.
1.9. Положення про структурні підрозділи НШСУ розробляються керівниками відповідних структурних підрозділів, погоджуються з проректором, у сфері функціональних повноважень якого знаходиться структурний підрозділ, а також з начальниками юридичного відділу, відділу організаційного забезпечення діяльності та контролю, відділу по роботі з персоналом і затверджуються наказом Ректора.
1.10. Посадові інструкції працівників структурних підрозділів НШСУ розробляються керівниками структурних підрозділів, погоджуються з проректором, у сфері функціональних повноважень якого знаходиться структурний підрозділ, а також з начальником юридичного відділу, начальником відділу по роботі з персоналом та начальником відділу організаційного забезпечення діяльності та контролю і затверджуються Ректором.
- 2. РОЗПОДІЛ ОБОВЯЗКІВ ТА УЗГОДЖЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ
2.1. Розподіл обов’язків між Ректором та проректорами (далі – Керівництво) здійснюється наказом Ректора. При цьому повинні бути визначені: функції і повноваження, закріплені за посадовою особою; структурні підрозділи, діяльність яких спрямовується, координується та контролюється посадовою особою; порядок заміщення Ректора та проректорів у разі їх відсутності.
2.2. Керівництво організовує та несе відповідальність за роботу працівників НШСУ відповідно до напрямку роботи.
2.3. Доручення Керівництва у сфері функціональних повноважень є обов’язковими для всіх працівників НШСУ.
2.4. У разі виникнення розбіжностей у позиціях щодо подальшого розвитку НШСУ чи реалізації її завдань, проректори свою особисту думку доводять до відома Ректора, який приймає остаточне рішення.
2.5. Основні завдання та функції, покладені на структурні підрозділи НШСУ, створені при ній дорадчі органи визначаються структурою НШСУ, положеннями про структурні підрозділи та відповідні дорадчі органи.
2.6. У разі виникнення розбіжностей у позиціях щодо механізмів реалізації завдань НШСУ між керівником структурного підрозділу та проректором, у сфері функціональних повноважень якого знаходиться структурний підрозділ, керівник такого підрозділу доводить свою особисту думку до відома Ректора, який приймає остаточне рішення.
2.7. Копія доповідної записки з викладенням особистої думки керівника структурного підрозділу, що надається Ректору, одночасно надається проректору, з яким виникли розбіжності.
2.8. У разі виникнення розбіжностей у позиціях щодо механізмів реалізації завдань НШСУ між керівниками структурних підрозділів, керівник такого підрозділу доводить свою особисту думку до відома проректора, у сфері функціональних повноважень якого знаходиться структурний підрозділ, який приймає остаточне рішення.
2.9. Копія доповідної записки з викладенням особистої думки керівника структурного підрозділу, що надається проректору, у сфері функціональних повноважень якого знаходиться структурний підрозділ, одночасно надається керівникові структурного підрозділу, з яким виникли розбіжності.
2.10. При виконанні спільної роботи керівник самостійного структурного підрозділу має право безпосередньо звернутися до колег – керівників інших структурних підрозділів щодо надання необхідних матеріалів та інформації. Такі звернення виконуються беззаперечно та вчасно.
2.11. Розподіл обов’язків між посадовими особами в структурному підрозділі здійснюється керівниками відповідних структурних підрозділів і закріплюється в Посадових інструкціях.
2.12. Координація роботи працівників структурних підрозділів з питань, вирішення яких потребує комплексного підходу, здійснюється Керівництвом під безпосереднім контролем керівників відповідних структурних підрозділів. Узгодження діяльності структурних підрозділів НШСУ є обов’язковим:
- при плануванні роботи, виконанні наказів;
- під час розроблення проектів спільних документів (наказів, інформаційних листів, методичних посібників, інших документів);
- при вивченні та узагальненні роботи НШСУ в цілому та з окремих напрямків діяльності;
- з інших питань, які потребують взаємодії при їх вирішенні.
- 3. ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ ТА ЗВІТНІСТЬ
3.1. Планування роботи НШСУ – це заздалегідь намічений порядок дій, який здійснюється з метою розподілу завдань, необхідних для досягнення поставлених цілей, узгодженої та послідовної діяльності структурних підрозділів.
3.2. Робота НШСУ на поточний рік визначається перспективним Планом роботи на рік та Планом науково-дослідної роботи на рік (далі – Плани роботи), які затверджуються наказом Ректора та зберігаються відділом організаційного забезпечення діяльності та контролю.
3.3. Формування Планів роботи НШСУ на рік здійснюється відділом організаційного забезпечення діяльності та контролю за пропозиціями керівників структурних підрозділів, погодженими з проректором, у сфері функціональних повноважень якого знаходиться структурний підрозділ.
3.4. Пропозиції до Планів роботи на наступний рік подаються до відділу організаційного забезпечення діяльності та контролю не пізніше 1 грудня поточного року.
3.5. До Плану роботи включаються:
- актуальні заходи, пов’язані з виконанням основних завдань НШСУ;
- основні організаційно-масові заходи, проведення яких забезпечує НШСУ, або в яких вона бере участь;
- заходи про підбиття підсумків діяльності НШСУ за відповідний період роботи з визначенням основних напрямків подальшої роботи.
3.6. До Плану науково-дослідної роботи включається:
- перелік наукових заходів та строки їх виконання;
- керівники заходів та їх виконавці;
- очікувані результати роботи, форми та місце їх упровадження.
3.7. У Планах роботи виконавцями визначаються конкретні структурні підрозділи або посадові особи, відповідальні за виконання запланованих заходів.
3.8. Робота НШСУ на тиждень визначається Планом основних заходів НШСУ (далі – План основних заходів), який затверджується Ректором та доводиться до відома всіх структурних підрозділів та Керівництва.
3.9. Формування Плану основних заходів здійснюється відділом організаційного забезпечення діяльності та контролю за пропозиціями керівників структурних підрозділів та Керівництва.
3.10. Пропозиції до Плану основних заходів на наступний тиждень подаються до відділу організаційного забезпечення діяльності та контролю не пізніше четверга кожного тижня.
3.11. Робота структурних підрозділів визначається планом роботи структурного підрозділу на півріччя.
3.12. Плани роботи структурних підрозділів на півріччя розробляються структурними підрозділами самостійно з урахуванням Плану роботи та Плану науково-дослідної роботи на поточний рік, наказів Ректора, рішень дорадчих органів, протоколів нарад тощо.
3.13. Плани роботи структурних підрозділів на півріччя підписуються керівниками структурних підрозділів та затверджуються проректорами, у сфері функціональних повноважень яких знаходяться структурні підрозділи.
3.14. Плани роботи структурних підрозділів на півріччя, підписані керівником структурного підрозділу та затверджені проректором, у сфері повноважень якого знаходиться структурний підрозділ, подаються до 25 числа останнього місяця кожного півріччя до відділу організаційного забезпечення діяльності та контролю для узагальнення.
3.15. Плани роботи працівників розробляються на місяць відповідно до плану роботи структурного підрозділу, підписуються працівником та затверджуються керівником структурного підрозділу не пізніше останнього дня місяця.
3.16. Додаткові (позапланові) заходи та інші зміни включаються до затверджених Планів роботи наказом Ректора, проект якого готується відділом організаційного забезпечення діяльності та контролю з урахуванням доручень Керівництва та пропозицій структурних підрозділів.
3.17. Контроль за виконанням Планів роботи здійснюється відділом організаційного забезпечення діяльності та контролю.
3.18. Контроль за виконанням планів роботи працівників здійснюється керівниками структурних підрозділів.
3.19. Проректори здійснюють контроль за виконанням Планів роботи в межах своїх функціональних повноважень.
3.20. Звітність – це інформація про виконання заходів, передбачених Планами роботи.
3.21. Інформація про виконання запланованої роботи за місяць складається та підписуються працівником і затверджується керівником структурного підрозділу.
3.22. Інформація про виконання запланованої роботи структурного підрозділу за півріччя, складена і підписана його керівником та затверджена проректором, у сфері повноважень якого знаходиться структурний підрозділ, подається не пізніше останнього робочого числа місяця кожного півріччя до відділу організаційного забезпечення діяльності та контролю для узагальнення.
3.23. Відділ організаційного забезпечення діяльності та контролю на підставі інформації, зазначеної в п.3.22., формує відповідно Інформацію за півріччя та за рік і подає ректору для затвердження не пізніше 15 числа місяця, наступного за звітним.
3.24. Форми планів роботи та звітності затверджуються наказом Ректора, який готується відділом організаційного забезпечення діяльності та контролю.
3.25. Відповідальність за збереження планів та звітності структурних підрозділів покладається на відділ організаційного забезпечення діяльності та контролю.
3.26. Відповідальність за збереження планів роботи працівників та інформацій про їх виконання покладається на керівників структурних підрозділів.
3.27. Відділ організаційного забезпечення діяльності та контролю щоквартально здійснює перевірку наявності планів роботи та інформацій працівників та письмово доповідає проректору по забезпеченню організаційної діяльності про результати перевірки.
- 4. ОРГАНІЗАЦІЯ РОЗГЛЯДУ ТА ПРОХОДЖЕННЯ ДОКУМЕНТІВ
4.1. Реєстрація, розгляд та проходження документів у НШСУ здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства у НШСУ (далі – Інструкція з діловодства), затвердженої наказом Ректора.
4.2. На розгляд Ректору подаються документи, які надходять від Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, керівників центральних органів виконавчої влади, запити та звернення народних депутатів України, Верховного Суду України, вищих спеціалізованих судів тощо.
4.3. У разі відсутності Ректора документи, які надходять до НСШУ, подаються на розгляд проректорам відповідно до розподілу функціональних обов’язків. Проректори доручають їх виконання керівникам відповідних структурних підрозділів, які знаходяться у сфері їх функціональних повноважень.
4.4. Розгляд документів Керівництвом здійснюється не пізніше наступного дня з дати надходження шляхом проставлення відповідної резолюції.
4.5. У разі необхідності виконання завдань працівниками різних структурних підрозділів НШСУ, їх залучення погоджується з керівниками відповідних структурних підрозділів.
4.6. Безпосередні виконавці спільних завдань визначаються керівниками тих структурних підрозділів, які їх виконують.
4.7. Резолюція на документі складається з прізвища, ініціалів виконавця (виконавців) у давальному відмінку; змісту доручення; строку виконання; особистого підпису та дати.
4.8. Доручення в резолюції має бути зрозумілим, строк достатнім для якісного виконання.
4.9. Кожна наступна резолюції, що проставляється у процесі виконання доручення, повинна узгоджуватись з попередньою.
4.10. Питання про внесення змін до доручення узгоджується з керівником, який проставив першу резолюцію, про що робиться примітка на документі не пізніше ніж у триденний строк із дня отримання документа.
4.11. Якщо доручення надано кільком працівникам, головним виконавцем є той, який зазначений першим.
4.12. Співвиконавці зобов’язані подавати свої пропозиції, а також всі необхідні матеріали, що стосуються питання, яке розглядається, або даного доручення головному виконавцю не пізніше двох днів до закінчення встановленого терміну. Співвиконавці в однаковій мірі відповідальні за своєчасну та якісну підготовку проектів документів.
4.13. У разі визначення керівника структурного підрозділу основним виконавцем або співвиконавцем завдання, що не відноситься до повноважень цього підрозділу, він має порушити питання про зміну виконавця перед посадовою особою, яка дала це доручення.
4.14. Інформація про зміну резолюції Керівництва щодо виконавця (основного виконавця) або терміну виконання доручення доводиться до відома відділу організаційного забезпечення діяльності та контролю.
4.15. У разі неможливості з об’єктивних причин виконати завдання у встановлений строк, Ректор або проректор, який виконує обов’язки Ректора, визначає новий строк. Про цю зміну строку мають бути повідомлені орган чи посадова особа, які його встановили.
4.16. У випадках затримки одним із виконавців виконання спільного завдання, він зобов’язаний письмово узгодити продовження терміну підготовки, візування та подання на підпис остаточної відповіді НШСУ з відповідним керівником. При цьому терміни виконання завдань можуть бути продовжені у виняткових випадках лише тими ж органами, які їх установили.
4.17. НШСУ здійснює діловодство та веде листування в межах України державною мовою.
- 5. ОРГАНІЗАЦІЯ КОНТРОЛЮ ЗА ВИКОНАННЯМ ДОКУМЕНТІВ
5.1. Контроль за дотриманням строків виконання документів, визначених законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України та дорученнями Прем’єр-міністра України, наказами Державної судової адміністрації України, рішеннями Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Вищої ради юстиції, що стосуються діяльності НШСУ здійснює безпосередньо Ректор. Ректор також може контролювати виконання документів, за якими строки встановлені Керівництвом НШСУ.
5.2. Контроль за виконанням інших документів разом із правом підпису відповіді може бути передано Ректором проректору, якому доручається організація виконання.
5.3. Контроль за виконанням наказів Ректора НШСУ здійснює Керівництво або керівник структурного підрозділу, визначений у наказі.
5.4. Виконання документів у НШСУ контролює проректор по забезпеченню організаційної діяльності.
5.5. Відповідальність за організацію виконання всіх документів, у яких є завдання або питання, що потребують вирішення, несе керівник відділу організаційного забезпечення діяльності та контролю.
5.6. Організація виконання документів у НШСУ включає взяття документів на контроль, визначення форм і методів контролю, перевірку ходу своєчасного доведення документів до виконавця, контроль за станом виконання, зняття документів із контролю, направлення виконаного документа до справи, облік, узагальнення та аналіз результатів виконання документів, інформування Керівництва про хід та результати їх виконання.
5.7. У разі виявлення фактів неналежного та несвоєчасного виконання документів, відділ організаційного забезпечення діяльності та контролю повідомляє про це проректору по забезпеченню організаційної діяльності, який у свою чергу вносить подання Ректору щодо притягнення винних осіб до відповідальності. Проректор по забезпеченню організаційної діяльності може внести подання Ректору щодо притягнення до відповідальності працівників відділу організаційного забезпечення діяльності та контролю, винних у неналежному виконанні документів.
5.8. Відомості про хід виконання прийнятих на контроль документів щомісячно узагальнюються відділом організаційного забезпечення діяльності та контролю і доповідаються Ректору.
6. ПІДГОТОВКА ПРОЕКТІВ НАКАЗІВ ТА ДОРУЧЕНЬ
6.1. Підготовка проектів наказів та доручень здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства в НШСУ.
6.2. Накази мають відповідати вимогам законодавства та видаватися лише в межах компетенції НШСУ.
6.3. Підготовка проектів наказів, їх погодження з керівниками структурних підрозділів та проректорами, до компетенції яких відносяться порушені в них питання, здійснюється працівником структурного підрозділу, який за напрямком роботи відповідальний за його підготовку.
6.4. Керівник відповідного структурного підрозділу, до компетенції якого відносяться порушені питання, погоджує проект наказу візою, в якій має бути: найменування посади, підпис, ініціали й прізвище особи, яка візує документ, дата візування.
6.5. Проект наказу з основної діяльності погоджується з керівниками всіх керівників структурних підрозділів, до компетенції яких відносяться питання, порушені в цьому проекті; з начальником відділу організаційного забезпечення діяльності та контролю щодо відповідності вимогам діловодства, передбачених Інструкцією з діловодства в НШСУ; керівником юридичного відділу щодо відповідності чинному законодавству; проректором, у сфері повноважень якого знаходяться питання, та проректором по забезпеченню організаційної діяльності.
6.6. Проект наказу з кадрових питань погоджуються з керівником відділу бухгалтерського обліку та планової діяльності, керівником юридичного відділу, проректором по забезпеченню організаційної діяльності.
6.7. Зміни до узгодженого проекту наказу можуть бути внесенні тільки після повторного узгодження.
6.8. Проекти наказів після узгодження їх із керівниками структурних підрозділів, до компетенції яких відносяться порушені в них питання, відділом організаційного забезпечення діяльності та контролю, юридичним відділом візуються проректорами, у сфері функціональних повноважень яких знаходяться ці питання, та проректором по забезпеченню організаційної діяльності.
6.9. Узгоджені проекти наказів на підпис Ректору подаються відповідним проректором або керівником структурного підрозділу.
6.10. Підготовка проектів наказів щодо прийняття, звільнення, переміщення, надання відпустки, відрядження, застосування заохочень та дисциплінарних стягнень до працівників апарату НШСУ здійснюється тільки відділом по роботі з персоналом та узгоджуються з керівником відділу бухгалтерського обліку та планової діяльності, керівником юридичного відділу та проректором по забезпеченню організаційної діяльності та подаються на підпис Ректору.
6.11. Підставою для підготовки проекту наказу щодо прийняття, звільнення, переміщення, надання відпустки є заява працівника НШСУ (кандидата на посаду), погоджена з керівником структурного підрозділу та проректором, у сфері функціональних повноважень якого знаходиться структурний підрозділ та резолюція Ректора.
6.12. Підставою для підготовки наказу щодо застосування заохочень та дисциплінарних стягнень до працівника структурного підрозділу є подання (доповідна записка) керівника відповідного структурного підрозділу, погоджена з проректором, у сфері функціональних повноважень якого знаходиться структурний підрозділ, та резолюція Ректора, або подання проректора по забезпеченню організаційної діяльності у випадку передбаченому пунктом 5.7 цього Регламенту.
6.13. Підставою для підготовки проекту наказу щодо застосування заохочень та дисциплінарних стягнень до керівника структурного підрозділу є подання (доповідна записка) проректора, у сфері функціональних повноважень якого знаходиться структурний підрозділ, та резолюція Ректора.
6.14. Доручення – це організаційно-розпорядчий документ Керівництва, який видається у межах їхньої компетенції з метою забезпечення своєчасного та належного виконання завдань структурними підрозділами та працівниками НШСУ. Доручення обов’язкові для виконання структурними підрозділами та працівниками, яким вони адресовані.
- ОПРАЦЮВАННЯ, ПРИЙНЯТТЯ, ПЕРЕГЛЯД, СКАСУВАННЯ, ОБЛІК ТА ЗБЕРІГАННЯ НОРМАТИВНИХ АКТІВ
7.1. Організація роботи щодо порядку опрацювання, прийняття, перегляду, скасування та зберігання нормативних актів НШСУ визначається порядком, що затверджується наказом Ректора.
7.2. Нормативні акти НШСУ розробляються керівниками відповідних структурних підрозділів; погоджуються з керівниками структурних підрозділів, до компетенції яких відносяться порушені питання, начальниками юридичного відділу, відділу організаційного забезпечення діяльності та контролю, проректором, у сфері функціональних повноважень якого знаходиться структурний підрозділ, та проректором по забезпеченню організаційної діяльності, після чого затверджуються Ректором.
7.3. Погодження оформляється відповідно до вимог Інструкції з діловодства в НШСУ.
- 8. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ДОРАДЧИХ ОРГАНІВ
8.1. Для сприяння у здійсненні повноважень та погодженого, виваженого вирішення питань з найважливіших напрямків діяльності НШСУ створюються дорадчі органи. Завдання, функції та персональний склад, зазначених органів, затверджується наказом Ректора.
8.2. Матеріали (доповідні записки, довідки, аналітичні матеріали, проекти наказів і рішень, список запрошених тощо) на засідання Ректорату, Науково-методичної ради, комісії, робочої групи, готуються структурними підрозділами НШСУ і попередньо погоджуються з Ректором, проректором або іншою особою, яка буде їх проводити.
8.3. Усі матеріали повинні бути вчасно та якісно підготовлені. В іншому випадку матеріали повертаються на доопрацювання.
8.4. Строки надання пропозицій щодо порядку денного засідань і підготовки матеріалів до них визначаються відповідними Положеннями та цим Регламентом.
8.5. Додаткові (позачергові) питання включаються до порядку денного за рішенням Ректора, або іншої особи, яка проводить засідання. Особи, що беруть участь у роботі засідань, обов’язково реєструються. Під час засідання складається протокол.
8.6. На засіданнях Ректорату, Науково-методичної ради, комісії, робочої групи питання розглядаються по суті з обов’язковим прийняттям рішень по кожному пункту порядку денного, в яких визначаються заходи, відповідальні особи та строки виконання.
8.7. Рішення Ректорату, Науково-методичної ради, комісії, робочої групи можуть реалізуватися нак