28 – 30 жовтня 2013 р. Харків. Періодичне навчання суддів окружних адміністративних судів, призначені на посаду судді вперше
ПОГОДЖЕНО Проректор з підготовки кадрів для судових органів Національної школи суддів України А.В. Костенком “22” жовтня 2013 року |
ЗАТВЕРДЖЕНО Т. в. о. ректора Національної школи суддів України Н.Г. Шукліною “22” жовтня 2013 року |
П р о г р а м а
Національної школи суддів України
з періодичного навчання суддів окружних адміністративних судів, призначені на посаду судді вперше Харківської, Полтавської, Сумської, Кіровоградської, Миколаївської, Одеської областей з метою підвищення рівня кваліфікації на тему: “Написання судових рішень”, організованого спільно та за фінансової підтримки ОБСЄ в Україні в рамках проекту “Зміцнення спроможності суддів адміністративних судів щодо написання судових рішень”
28 – 30 жовтня 2013 року
Харківське регіональне відділення НШСУ
(конференц-зала готелю Reikartz Харків, м. Харків, вул. Чубаря, 4 )
Тренери:
|
Ситников Олександр Федотович – суддя Вищого адміністративного суду України Куйбіда Роман Олексійович – заступник голови правління Центру політико-правових реформ, доцент кафедри правосуддя юридичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, експерт Координатора проектів ОБСЄ в Україні кандидат юридичних наук Сироїд Оксана Іванівна – LL.М., Директор Української Правничої Фундації, експерт Координатора проектів ОБСЄ в Україні Безусова-Попович Людмила Ільківна – головний спеціаліст із зв’язків з громадськістю Апеляційного суду Івано-Франківської області, експерт Координатора проектів ОБСЄ в Україні Халілов Айдер Алімович – Голова Правління Творчого Центру «ТЦК», експерт Координатора проектів ОБСЄ в Україні |
28 жовтня 2013 року – понеділок |
|
09.30–10.00 |
Реєстрація слухачів. |
10.00–10.15 |
Відкриття семінару.Коржик Валентина Костянтинівна – директор Харківського регіонального відділення Національної школи суддів України Ступницька Наталія Анатоліївна – національний менеджер проектів Координатора проектів ОБОЄ в Україні Ситников Олександр Федотович – суддя Вищого адміністративного суду України |
10.15 – 10.30 |
Знайомство з учасниками та з’ясування їхніх очікувань щодо семінару. Презентація мети і завдань навчального семінару |
10.30 –11.30 |
ТЕМА 1 «Адресати судового рішення» Завдання: - з’ясувати загальні та індивідуальні потреби таких ключових адресатів судових рішень, як сторони, суспільство, суди; - виробити вміння виявляти рівень задоволення цих потреб у судових рішеннях; - виробити навички врахування очікувань ключових адресатів судових рішень. Форми роботи: Міні-лекція: «Хто є адресатами судового рішення і як задовольнити їхні очікування?» Робота у групах: аналіз окремих судових рішень під кутом зору урахування очікувань адресатів судових рішень. Представлення та узагальнення результатів роботи в групах. |
11.30–11.50 |
Перерва |
11.50 –13.00 |
ТЕМА 2 «Критерії якісного судового рішення» Завдання: - з'ясувати неюридичні критерії якісного судового рішення (своєчасність, чіткість, вмотивованість, чітка мова, доступний стиль тощо); - виробити вміння критично оцінювати судове рішення під кутом зору цих критеріїв; - виробити навички врахування критеріїв якісного судового рішення. Форми роботи: Мозковий штурм: «Що є критеріями якісного судового рішення?» Міні-лекція: «Критерії якісних судових рішень». Робота у групах: аналіз окремих судових рішень крізь призму критеріїв якості судових рішень. Представлення та узагальнення результатів роботи в групах. |
13.00 –14.00 |
Перерва |
14.00 –15.30 |
ТЕМА 3 «Мотивування судового рішення» Завдання: - з'ясувати мету та значення вмотивованості судових рішень; - з’ясувати значення аргументів і логічного зв’язку між ними для якісного судового рішення; - виробити вміння правильно формулювати предмет дослідження для підготовки судового рішення; - виробити навички пошуку джерел, їхнього аналізу і долучення до аргументів; - виробити розуміння методів тлумачення юридичних норм та навички їх застосування. Форми роботи: Робота у групах: аналіз обраного судового рішення крізь призму вмотивованості. Презентація і обговорення: презентація результатів аналізу. Коментарі тренерів. Загальна дискусія. Міні-лекція: «Вмотивованість судового рішення як гарантія права на справедливий суд». Міні-лекція: «Побудова аргументів і тлумачення норм права як передумова написання судового рішення». Робота у групах: аналіз окремих судових рішень крізь призму правильності обраного предмету дослідження, способів і методів тлумачення, чіткості та послідовності аргументів. |
15.30 – 15.50 |
Перерва |
15.50 – 17.30 |
ТЕМА 4 «Мова та стиль судового рішення» Завдання: - виробити вміння виявляти типові стилістичні помилки у судових рішеннях; - виробити навички запобігання стилістичним недолікам у судових рішеннях; - виробити навички правильного цитування текстів у судових рішеннях. Форми роботи: Мозковий штурм: чому мова має значення? Міні-лекція: «Мовні засоби для забезпечення безсторонності викладу, індивідуальності стилю та доказовості судового рішення». Індивідуальна робота: мовно-стилістичне оцінювання вибраного судового рішення. Презентація і обговорення: презентація результатів мовно-стилістичного оцінювання. Коментарі тренерів. Загальна дискусія. |
17.30 – 18.30 |
Вечеря |
29 жовтня 2013 року – вівторок |
|
09.30 – 11.30 |
ТЕМА 5 «Структура судового рішення» Завдання: - визначити кращі підходи до структурування судового рішення; - виробити вміння виявляти помилки у структуруванні судових рішень; - виробити навички структурування судових рішень; - з’ясувати, до чого потрібно прагнути і чого бажано уникати під час написання тексту судового рішення; Форми роботи: Міні-лекція: «Особливості вступної, описової та мотивувальної частин судового рішення, Переходи, стандартні формули, шаблони». Обговорення |
11.30 – 11.50 |
Перерва |
11.50 – 13.00 |
ТЕМА 5 «Структура судового рішення» (продовження)
|
13.00 – 14.00 |
Перерва |
14.00 – 15.30 |
ТЕМА 6 «Тайм-менеджмент: методи планування робочого часу судді» Завдання: - виробити навички управління часом, правильного і ефективного планування робочого часу судді; - з'ясувати основні правила та принципи делегування; - виробити навички управління часом під час судового засідання та під час написання судового рішення. Форми роботи: Метод майстерні (від індивідуального до групового): «Що заважає судді ефективно управляти часом?» Міні-лекція з презентацією: «Що таке управління часом і як це робити правильно?» Робота в малих групах: «З'ясувати основні хронофаги (те, що забирає час) судді та виробити правила їх подолання».
|
15.30 – 15.50 |
Перерва |
15.50 – 18.00 |
ТЕМА 6 «Тайм-менеджмент: методи планування робочого часу судді» (продовження) Форми роботи: Мозковий штурм та обговорення: «Що таке делегування і, як правильно його використовувати в роботі судді?» Робота в малих групах з обговоренням: «Управління часом під час підготовки до судового засідання, протягом судового засідання та під час написання судового рішення. Можливі шляхи оптимізації витрат часу». Коментарі тренера. Загальна дискусія. |
18.00 – 19.00 |
Вечеря |
30 жовтня 2013 року – середа |
|
09.30 – 11.30 |
ТЕМА 7 «Психологія діяльності судді. Вплив психологічних і суспільних факторів на здійснення судочинства в судах» Завдання: - виробити навички оптимізації міжособистісних стосунків (взаємовідносини судді з помічником, секретарем судового засідання та працівниками апарату суду); - розвинути навички управління конфліктами. Форми роботи: Міні-лекція з презентацією: «Міжособистісні стосунки в колективі, формування професійної команди» Робота в малих групах: складання словника зі словами-конфліктогенами чотирьох типів, презентація Індивідуальне завдання: складання індивідуального словника слів-конфліктогенів. Обговорення |
11.30 – 11.50 |
Перерва |
11.50 – 13.50 |
ТЕМА 7 «Психологія діяльності судді. Вплив психологічних і суспільних факторів на здійснення судочинства в судах» (продовження) Завдання: - з’ясувати основні елементи професійної деформації та професійного вигорання та визначити методи їхнього попередження та подолання; - визначити психологічні аспекти, що можуть мати вплив на суддю під час прийняття судового рішення. Форми роботи: Міні-лекція з презентацією: «Професійна деформація та професійне вигорання» Робота в малих групах: створення портрету професійно деформованого судді, презентація Індивідуальне завдання: ранжування притаманних собі ознак професійно деформованого судді, представлених у портретах, за 5-ти бальною шкалою Групове виконання вправ на релаксацію Обговорення |
13.50 – 14.00 |
Підбиття підсумків. Вручення сертифікатів. Коржик Валентина Костянтинівна – директор Харківського регіонального відділення Національної школи суддів України, суддя у відставці, заслужений юрист України |
Директор Харківського
регіонального відділення НШСУ В.К. Коржик