Національна школа суддів України

28 – 30 жовтня 2013 р. Харків. Періодичне навчання суддів окружних адміністративних судів, призначені на посаду судді вперше

 

ПОГОДЖЕНО

Проректор з підготовки кадрів

для судових органів

Національної школи суддів України

А.В. Костенком

“22” жовтня 2013 року

ЗАТВЕРДЖЕНО

Т. в. о. ректора

Національної школи суддів

України

Н.Г. Шукліною

“22” жовтня 2013 року

 

П р о г р а м а

Національної школи суддів України

з періодичного навчання суддів окружних адміністративних судів, призначені на посаду судді вперше Харківської, Полтавської, Сумської, Кіровоградської, Миколаївської, Одеської областей з метою підвищення рівня кваліфікації на тему: “Написання судових рішень”, організованого спільно та за фінансової підтримки   ОБСЄ в Україні в рамках  проекту “Зміцнення спроможності суддів адміністративних судів щодо написання судових рішень”

 

28 – 30 жовтня 2013 року

Харківське регіональне відділення НШСУ

(конференц-зала готелю Reikartz Харків, м. Харків, вул. Чубаря, 4 )

 

 

Тренери:

 

Ситников Олександр Федотович – суддя Вищого адміністративного суду України

Куйбіда Роман Олексійович – заступник голови правління Центру політико-правових реформ, доцент кафедри правосуддя юридичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, експерт Координатора проектів ОБСЄ в Україні кандидат юридичних наук

Сироїд Оксана Іванівна – LL.М., Директор Української Правничої Фундації, експерт Координатора проектів ОБСЄ в Україні

Безусова-Попович Людмила Ільківна – головний спеціаліст із зв’язків з громадськістю Апеляційного суду Івано-Франківської області, експерт Координатора проектів ОБСЄ в Україні

Халілов Айдер Алімович – Голова Правління Творчого Центру «ТЦК», експерт Координатора проектів ОБСЄ в Україні

 

 


 

28 жовтня 2013 року понеділок

09.30–10.00

Реєстрація слухачів.

10.00–10.15

Відкриття семінару.

Коржик Валентина Костянтинівна – директор Харківського регіонального відділення Національної школи суддів України

Ступницька Наталія Анатоліївнанаціональний менеджер проектів Координатора проектів ОБОЄ в Україні

Ситников Олександр Федотовичсуддя Вищого адміністративного суду України

10.15 – 10.30

Знайомство з учасниками та з’ясування їхніх очікувань щодо семінару.

Презентація мети і завдань навчального семінару

10.30 –11.30

ТЕМА 1 «Адресати судового рішення»

Завдання:

-  з’ясувати загальні та індивідуальні потреби таких ключових адресатів судових рішень, як сторони, суспільство, суди;

-  виробити вміння виявляти рівень задоволення цих потреб у судових рішеннях;

-  виробити навички врахування очікувань ключових адресатів судових рішень.

Форми роботи:

Міні-лекція: «Хто є адресатами судового рішення і як задовольнити їхні очікування?»

Робота у групах: аналіз окремих судових рішень під кутом зору урахування очікувань адресатів судових рішень. Представлення та узагальнення результатів роботи в групах.

11.30–11.50

Перерва

11.50 –13.00

ТЕМА 2 «Критерії якісного судового рішення»

Завдання:

-  з'ясувати неюридичні критерії якісного судового рішення (своєчасність, чіткість, вмотивованість, чітка мова, доступний стиль тощо);

-  виробити вміння критично оцінювати судове рішення під кутом зору цих критеріїв;

-  виробити навички врахування критеріїв якісного судового рішення. Форми роботи:

Мозковий штурм: «Що є критеріями якісного судового рішення?» Міні-лекція: «Критерії якісних судових рішень».

Робота у групах: аналіз окремих судових рішень крізь призму критеріїв якості судових рішень. Представлення та узагальнення результатів роботи в групах.

13.00 –14.00

Перерва

14.00 –15.30

ТЕМА 3 «Мотивування судового рішення»

Завдання:

-  з'ясувати мету та значення вмотивованості судових рішень;

-  з’ясувати значення аргументів і логічного зв’язку між ними для якісного судового рішення;

-  виробити вміння правильно формулювати предмет дослідження для підготовки судового рішення;

-  виробити навички пошуку джерел, їхнього аналізу і долучення до аргументів;

-  виробити розуміння методів тлумачення юридичних норм та навички їх застосування.

Форми роботи:

Робота у групах: аналіз обраного судового рішення крізь призму вмотивованості.

Презентація і обговорення: презентація результатів аналізу. Коментарі тренерів. Загальна дискусія.

Міні-лекція: «Вмотивованість судового рішення як гарантія права на справедливий суд».

Міні-лекція: «Побудова аргументів і тлумачення норм права як передумова написання судового рішення».

Робота у групах: аналіз окремих судових рішень крізь призму правильності обраного предмету дослідження, способів і методів тлумачення, чіткості та послідовності аргументів.

15.30 – 15.50

Перерва

15.50 – 17.30

ТЕМА 4 «Мова та стиль судового рішення»

Завдання:

-  виробити вміння виявляти типові стилістичні помилки у судових рішеннях;

-  виробити навички запобігання стилістичним недолікам у судових рішеннях;

-  виробити навички правильного цитування текстів у судових рішеннях.

Форми роботи:

Мозковий штурм: чому мова має значення?

Міні-лекція: «Мовні засоби для забезпечення безсторонності викладу, індивідуальності стилю та доказовості судового рішення». Індивідуальна робота: мовно-стилістичне оцінювання вибраного судового рішення.

Презентація і обговорення: презентація результатів мовно-стилістичного оцінювання. Коментарі тренерів. Загальна дискусія.

17.30 – 18.30

 Вечеря

29 жовтня 2013 року  вівторок

09.30 – 11.30

ТЕМА 5 «Структура судового рішення»

Завдання:

-  визначити кращі підходи до структурування судового рішення;

-  виробити вміння виявляти помилки у структуруванні судових рішень;

-  виробити навички структурування судових рішень;

-  з’ясувати, до чого потрібно прагнути і чого бажано уникати під час написання тексту судового рішення;

Форми роботи:

Міні-лекція: «Особливості вступної, описової та мотивувальної частин судового рішення, Переходи, стандартні формули, шаблони».

Обговорення

11.30 – 11.50

Перерва

11.50 – 13.00

ТЕМА 5 «Структура судового рішення» (продовження)

 

13.00 – 14.00

Перерва

14.00 – 15.30

ТЕМА 6 «Тайм-менеджмент: методи планування робочого часу судді»

Завдання:

-   виробити навички управління часом, правильного і ефективного планування робочого часу судді;

-   з'ясувати основні правила та принципи делегування;

-   виробити навички управління часом під час судового засідання та під час написання судового рішення.

Форми роботи:

Метод майстерні (від індивідуального до групового): «Що заважає судді ефективно управляти часом?»

Міні-лекція з презентацією: «Що таке управління часом і як це робити правильно?»

Робота в малих групах: «З'ясувати основні хронофаги (те, що забирає час) судді та виробити правила їх подолання».

 

15.30 – 15.50

Перерва

15.50 – 18.00

ТЕМА 6 «Тайм-менеджмент: методи планування робочого часу судді» (продовження)

Форми роботи:

Мозковий штурм та обговорення: «Що таке делегування і, як правильно його використовувати в роботі судді?»

Робота в малих групах з обговоренням: «Управління часом під час підготовки до судового засідання, протягом судового засідання та під час написання судового рішення. Можливі шляхи оптимізації витрат часу».

Коментарі тренера. Загальна дискусія.

18.00 – 19.00

Вечеря

30 жовтня 2013 року – середа

09.30 – 11.30

ТЕМА 7 «Психологія діяльності судді. Вплив психологічних і суспільних факторів на здійснення судочинства в судах»

Завдання:

-  виробити навички оптимізації міжособистісних стосунків (взаємовідносини судді з помічником, секретарем судового засідання та працівниками апарату суду);

-  розвинути навички управління конфліктами.

Форми роботи:

Міні-лекція з презентацією: «Міжособистісні стосунки в колективі, формування професійної команди»

Робота в малих групах:      складання словника зі словами-конфліктогенами чотирьох типів, презентація Індивідуальне завдання: складання індивідуального словника слів-конфліктогенів.

Обговорення

11.30 – 11.50

Перерва

11.50 – 13.50

ТЕМА 7 «Психологія діяльності судді. Вплив психологічних і суспільних факторів на здійснення судочинства в судах» (продовження)

Завдання:

- з’ясувати основні елементи професійної деформації та професійного вигорання та визначити методи їхнього попередження та подолання;

-  визначити психологічні аспекти, що можуть мати вплив на суддю під час прийняття судового рішення.

Форми роботи:

Міні-лекція з презентацією: «Професійна деформація та професійне вигорання»

Робота в малих групах:      створення  портрету професійно деформованого судді, презентація

Індивідуальне завдання: ранжування притаманних собі ознак професійно деформованого судді, представлених у портретах, за 5-ти бальною шкалою

Групове виконання вправ на релаксацію

Обговорення

13.50 – 14.00

Підбиття підсумків.

Вручення сертифікатів.

Коржик Валентина Костянтинівнадиректор Харківського регіонального відділення Національної школи суддів  України, суддя у відставці, заслужений юрист України

 

 

 

 

Директор Харківського

регіонального відділення НШСУ                                                В.К. Коржик