Національна школа суддів України

10–12 червня 2013 р., м. Київ. Періодичне навчання суддів окружних адміністративних судів, призначених на посаду судді вперше, Київської, Вінницької, Житомирської, Херсонської, Черкаської, Чернігівської областей та м. Києва на семінарі на тему: “Написанн

10–12 червня 2013 року в місті Києві Національна школа суддів України спільно з  проектом ОБСЄ в Україні “Зміцнення спроможності суддів адміністративних судів щодо написання судових рішень” проводить періодичне навчання суддів окружних адміністративних судів, призначених на посаду судді вперше, Київської, Вінницької, Житомирської, Херсонської, Черкаської, Чернігівської областей та м. Києва на семінарі на тему: “Написання судових рішень”.

Вітальними словами відкрили періодичне навчання начальник відділу міжнародних зв’язків Національної школи суддів України Тетяна Пустовойтова та національний менеджер Координатора проектів ОБСЄ в Україні Наталія Ступницька.

Для проведення періодичного навчання викладачами запрошено суддю Вищого адміністративного суду України Олександра Ситникова, директора Української Правничої Фундації, експерта Координатора проектів ОБСЄ в Україні Оксану Сироїд, заступника голови правління Центру політико-правових реформ, доцента кафедри правосуддя юридичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, експерта Координатора проектів ОБСЄ в Україні, кандидата  юридичних наук Романа Куйбіду, головного спеціаліста зі зв’язків з громадськістю Апеляційного суду Івано-Франківської області, експерта Координатора проектів ОБСЄ в Україні Людмилу Безусову-Попович, Голову Правління Творчого Центру “ТЦК”, експерта Координатора проектів ОБСЄ в Україні Айдер Халілова.

Під час занять буде вивчено такі питання:

–              Презентація мети і завдань навчального семінару. Знайомство з учасниками та з’ясування їхніх очікувань щодо семінару.

–       Адресати судового рішення.

Завдання:

-     з’ясувати загальні та індивідуальні потреби таких ключових адресатів судових рішень як сторони, суспільство, суди;

-     виробити вміння виявляти рівень задоволення цих потреб  у судових рішеннях;

-     виробити навички врахування очікувань ключових адресатів судових рішень.

–     Аналіз окремих судових рішень під кутом зору урахування очікувань адресатів судових рішень. Представлення та узагальнення результатів роботи в групах.

–       Критерії якісного судового рішення.

Завдання:

-        з’ясувати неюридичні критерії якісного судового рішення (своєчасність, чіткість, вмотивованість, чітка мова, доступний стиль тощо);

-        виробити вміння критично оцінювати судове рішення під кутом зору цих критеріїв;

-        виробити навики врахування критеріїв якісного судового рішення;

-        виробити розуміння методів тлумачення юридичних норм та навички їх застосування.


–     Аналіз окремих судових рішень крізь призму критеріїв якості судових рішень. Представлення та узагальнення результатів роботи в групах.

–     Мотивування судового рішення.

Завдання:

-   з’ясувати мету та значення вмотивованості судових рішень;

-   з’ясувати значення аргументів та логічного зв’язку між ними для якісного судового рішення;

-   виробити вміння правильно формулювати предмет дослідження для підготовки судового рішення;

-   виробити навички пошуку джерел, їхнього аналізу та долучення до аргументів;

-   виробити розуміння методів тлумачення юридичних норм та навички їх застосування.

–     Аналіз окремих судових рішень крізь призму правильності обраного предмету дослідження, способів та методів тлумачення, чіткості та послідовності аргументів.

– Структура, мова та стиль судового рішення.

Завдання:

-        визначити кращі підходи до структурування судового рішення;

-        виробити вміння виявляти помилки у структуруванні судових рішень;

-        виробити навички структурування судових рішень;

-        з’ясувати, до чого потрібно прагнути і чого бажано уникати під час написання тексту судового рішення;

-        виробити вміння виявляти типові стилістичні помилки у судових рішеннях;

-        виробити навички запобігання стилістичним недолікам у судових рішеннях;

-        виробити навички правильного цитування текстів у судових рішеннях.

 Зв’язок структури судового рішення із логікою, зрозумілістю та чіткістю. Особливості вступної, описової, мотивувальної частин судового рішення. Переходи, стандартні формули, шаблони.

–     Мовні засоби для забезпечення безсторонності викладу, індивідуальності стилю та доказовості судового рішення.

–     Презентація результатів мовно-стилістичного оцінювання. Коментарі тренерів. Загальна дискусія.

– Редагування судового рішення.

 Завдання:

-     закріпити здобуті знання, вміння і навички щодо складання та аналізу судових рішень.


–      Презентація результатів редагування. Коментарі тренерів. Загальна дискусія.

–     Тайм-менеджмент: методи планування робочого часу судді.

Завдання:

-        виробити навички управління часом, правильного та ефективного планування робочого часу судді;

-        з’ясувати основні правила та принципи делегування;

-        виробити навички управління часом під час судового засідання та під час написання судового рішення.

–          З’ясувати основні хронофаги (те, що забирає наш час) судді та виробити правила їх подолання.

–          Управління часом під час підготовки до судового засідання, протягом судового засідання та під час написання судового рішення. Можливі шляхи оптимізації витрат часу.

–          Психологія діяльності судді. Вплив психологічних та суспільних факторів на здійснення судочинства в судах.

Завдання:

-        виробити навички оптимізації міжособистісних стосунків (взаємовідносини судді з помічником, секретарем судового засідання та працівниками апарату суду);

-        розвинути навички управління конфліктами.

–              Складання словника зі словами-конфліктогенами чотирьох типів, представлення.

–              Психологія діяльності судді. Вплив психологічних та суспільних факторів  на здійснення судочинства в судах (продовження).

Завдання:

-           з’ясувати основні елементи професійної деформації та професійного вигорання та визначити методи їхнього попередження та подолання;

-           визначити психологічні аспекти, що можуть мати вплив на суддю під час прийняття судового рішення.

–              Ранжування притаманних собі ознак професійно-деформованого судді, представлених у портретах, за 5-ти бальною шкалою.

–       Групове виконання вправ на релаксацію.

Після закінчення підготовки  кожному судді буде вручено Сертифікат Національної школи суддів України.