19–21 березня 2014 р., м. Київ. Підготовка розробників, викладачів та IT адміністраторів на семінарі з розробки курсу дистанційного навчання для суддів “Суддівська етика”.
19–21 березня 2014 року в місті Києві Національна школа суддів України спільно з Проектом USAID “Справедливе правосуддя” проводить підготовку розробників, викладачів та IT адміністраторів на семінарі з розробки курсу дистанційного навчання для суддів “Суддівська етика”.
Вітальними словами семінар відкрив ректор Національної школи суддів України, доктор юридичних наук, заслужений юрист України Микола Оніщук та керівник Проекту USAID “Справедливе правосуддя” Девід Майкл Вон.
Цілі семінару:
- Формування команди суддів-викладачів дистанційного курсу “Суддівська етика”.
- Формування у суддів-викладачів цілісного та спільного уявлення про курс.
- Опрацювання базових модулів курсу на предмет відповідності та достатності лекційно-інформаційного матеріалу, ясності викладу змісту практичних завдань та тестів тощо.
- Вироблення узгоджених підходів до формулювання єдиних критеріїв та інструментів оцінки процесу навчання в он-лайн режимі в цілому та практичних завдань зокрема.
- Ознайомлення із ключовими компонентами кожного з етапів курсу дистанційного навчання, основними способами наповнення, редагування та управління, процесом навчання в режимі он-лайн.
- Отримання учасниками навичок викладання у форматі он-лайн, використання платформи Moodle та управління нею.
- Перевірка стану готовності до впровадження курсу “Суддівська етика” у форматі дистанційного навчання.
- Доопрацювання програми курсу дистанційного навчання “Суддівська етика” з метою подальшого її пілотного тестування.
Під час цього семінару-практикуму для он-лайн курсу “Суддівська етика” мають бути завершені:
- робота з підбору навчальних матеріалів;
- формування навчального плану;
- визначення системи показників для моніторингу й оцінки виконання завдань слухачами програми;
- технічний і змістовний дизайну курсу на Інтернет платформі управління дистанційним навчанням Moodle;
- перевірка стану готовності курсу.
Для проведення семінару запрошено члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, кандидата юридичних наук, заслуженого юриста України Миколу Мельника, директора з правових питань та навчання Національного суддівського інституту Канади (проект Канадського агентства з міжнародного розвитку (CIDA) “Освіта суддів – для економічного розвитку”) Дональда Чіассона, начальника відділу наукових досліджень проблем судочинства та його удосконалення Національної школи суддів України, кандидата юридичних наук Тетяну Фулей, cтаршого наукового співробітника відділу наукових досліджень проблем судочинства та його удосконалення Національної школи суддів України Ганну Бахарєву, головного наукового співробітника відділу наукових досліджень проблем судочинства та його удосконалення Національної школа суддів України, кандидата філософських наук, доцента Наталію Буруковську, радника з правових питань Проекту USAID “Справедливе правосуддя”
Ірину Зарецьку, експерта Проекту USAID “Справедливе правосуддя”
Ігоря Катерняка.
Під час семінару буде вивчено такі питання:
– Актуальність впровадження в програму Національної школи суддів різних форматів курсу “Суддівська етика” і охоплення ним якомога більшої кількості суддів.
– Дистанційне навчання для суддів.
– Дистанційне навчання: від пілотних розробок до стратегії. Огляд результатів апробації он-лайн курсу “Комунікація судів з громадськістю” для прес–секретарів судів”.
– Структура дистанційного курсу “Суддівська етика”. Призначення, цілі та завдання, підходи та труднощі, які виникають в процесі роботи над навчальною програмою дистанційного курсу. Обговорення цілей, завдань, програми семінару-практикуму.
– Модуль 2. “Природа суддівської етики”.
Мета, зміст та завдання навчального модуля он-лайн курсу.
Робота у трьох групах.
У кожній групі працюють розробники, судді-викладачі і по одному ІТ спеціалісту. Кожна група отримує по два завдання, на виконання яких має по 20 хв. Напрацювання груп викладаються в форматі doc на ноутбуці та записується на флешку, щоб можна було їх презентувати на екран і після доопрацювання викладати на платформу Moodle.
Перша група. Теми для опрацювання:
- Мета, цілі, завдання навчального модуля. Що будуть вміти учасники після проходження модуля? Часові рамки проходження модуля.
- Огляд літератури. Обґрунтування відбору саме такої літератури і для чого учасник має переглянути запропоновані джерела.
Друга група. Теми для опрацювання:
- Доопрацювання лекційного матеріалу і підготовка короткої анотації про його зміст з рекомендаціями на що потрібно звернути увагу, про що дізнається і що має зрозуміти учасник, читаючи лекційний матеріал.
- Доопрацювання презентації, підготовка короткої анотації про презентацію і на що треба звернути увагу, про що дізнається учасник і що мав би зрозуміти, ознайомившись із презентацію.
- Підготувати 4 теми для обговорення на форумі по цьому модулю.
Третя група. Теми для опрацювання:
- Напрацювання практичних завдань (тестів). Формулюючи кожне завдання чи питання в тесті слід враховувати досвід, наявність певних вмінь, навичок, здатність аналізувати чи узагальнювати. Вказати час, який має бути відведено на виконання завдання/тесту. Визначити кількість спроб, прийнятних для виконання тесту. Кожне питання тесту повинно мати одну або декілька правильних відповідей і неправильні відповіді, кожна відповідь має супроводжуватись коментарями-поясненнями її правильності чи неправильності.
- Напрацювання критеріїв оцінки виконання практичних завдань (тестів).
Обговорення навчального модуля 2. Презентація групами їх напрацювань. Вироблення фінальних документів модуля. Розміщення фінальних документів на платформу Moodle фахівцями з ІТ технологій.
– Модуль 3. “Основні принципи та стандарти суддівської етики. Загальна характеристика Кодексу суддівської етики в світлі міжнародних стандартів”
Мета, зміст та завдання навчального модуля он-лайн курсу.
Робота у трьох групах.
У кожній групі працюють розробники, судді-викладачі і по одному ІТ спеціалісту.
Перша група. Теми для опрацювання:
- Доопрацювання лекційного матеріалу і підготовка короткої анотації про його зміст із рекомендаціями на що потрібно звернути увагу, про що дізнається і що має зрозуміти учасник, читаючи лекційний матеріал.
- Доопрацювання змісту презентації, підготовка короткої анотації про презентацію і на що треба звернути увагу, про що дізнається учасник і що мав би зрозуміти, ознайомившись із презентацію.
- Підготувати 4 теми для обговорення на форумі по цьому модулю та сформувати завдання для роботи в команді.
Друга група. Теми для опрацювання:
- Напрацювання практичних завдань (тестів). Формулюючи кожне завдання чи питання в тесті слід враховувати досвід, наявність певних вмінь, навичок, здатність аналізувати чи узагальнювати. Указати час, який має бути відведено на виконання завдання/тесту. Визначити кількість спроб, прийнятних для виконання тесту. Кожне питання тесту повинно мати одну або декілька правильних відповідей і неправильні відповіді, кожна відповідь має супроводжуватись коментарями-поясненнями її правильності чи неправильності.
- Напрацювання критеріїв оцінки виконання практичних завдань (тестів).
Третя група. Теми для опрацювання:
- Мета, цілі, завдання роботи у модулі, які вміння/знання можна здобути після проходження модуля. Часові рамки проходження модуля.
- Формування команд та їх профайлів, підготувати анотацію про мету роботи у командах і тестові завдання для команд. Напрацювання критеріїв оцінки виконаних завдань.
Обговорення навчального модуля 3. Презентація групами їх напрацювань. Вироблення фінальних документів модуля.
Розміщення фінальних документів на платформу Moodle фахівцями з ІТ технологій.
Презентація можливостей управління та використання платформи Moodle у програмах дистанційного навчання. Основні способи наповнення змісту, управління та навчання в режимі он-лайн в рамках курсу дистанційного навчання.
– Модуль 4. “Принципи та стандарти суддівської етики у поведінці судді під час здійснення правосуддя”.
Мета, зміст та завдання навчального модуля он-лайн курсу.
Робота у трьох групах.
У кожній групі працюють розробники, судді-викладачі і по одному ІТ спеціалісту.
Перша група. Теми для опрацювання:
- Напрацювання практичних завдань (тестів). Формулюючи кожне завдання чи питання в тесті слід враховувати досвід, наявність певних вмінь, навичок, здатність аналізувати чи узагальнювати. Вказати час, який має бути відведено на виконання завдання/тесту. Визначити кількість спроб, прийнятних для виконання тесту. Кожне питання тесту повинно мати одну або декілька правильних відповідей і не правильні відповіді, кожна відповідь має супроводжуватись коментарями-поясненнями її правильності чи неправильності.
- Напрацювання критеріїв оцінки виконання практичних завдань (тестів).
Друга група. Теми для опрацювання:
- Мета, цілі, завдання роботи в модулі, що будуть вміти учасники після проходження модуля. Часові рамки проходження модуля.
- Підготувати 4 теми для обговорення у форумі з тематики цього модуля та завдання для роботи в команді.
Третя група. Теми для опрацювання:
- Доопрацювання лекційного матеріалу з підготовкою короткої анотації про його зміст із рекомендаціями, на що потрібно звернути увагу, про що дізнається і що має зрозуміти учасник, опановуючи лекційний матеріал.
- Доопрацювання презентації, підготовка короткої анотації про презентацію і на що треба звернути увагу, про що дізнається учасник і що мав би зрозуміти, ознайомившись із презентацією.
Обговорення 4 навчального модуля. Презентація групами їх напрацювань. Вироблення фінальних документів модуля.
Розміщення фінальних документів на платформу Moodle фахівцями з ІТ технологій.
Модуль 5. “Принципи та стандарти суддівської етики в позасудовій поведінці судді”.
Робота у трьох групах.
У кожній групі працюють розробники, судді-викладачі і по одному ІТ спеціалісту.
Перша група. Теми для опрацювання:
- Мета, цілі, завдання роботи в модулі, що будуть вміти учасники після проходження модуля. Часові рамки проходження модуля.
- Доопрацювання презентації, підготовка короткої анотації про презентацію і на що треба звернути увагу, про що дізнається учасник і що мав би зрозуміти, ознайомившись із презентацією.
Друга група. Теми для опрацювання:
- Доопрацювання лекційного матеріалу і підготовка короткої анотації про його зміст з рекомендаціями на що потрібно звернути увагу, про що дізнається і що має зрозуміти учасник, опановуючи лекційний матеріал.
- Підготувати 4 теми для обговорення у форумі по цьому модулі та завдання для роботи в команді.
Третя група. Теми для опрацювання:
- Напрацювання практичних завдань (тестів). Формулюючи кожне завдання чи питання в тесті слід враховувати досвід, наявність певних вмінь, навичок, здатність аналізувати чи узагальнювати. Указати час, який має бути відведено на виконання завдання/тесту. Визначити кількість спроб, прийнятних для виконання тесту. Кожне питання тесту повинно мати одну або декілька правильних відповідей і не правильні відповіді, кожна відповідь має супроводжуватись коментарями-поясненнями її правильності чи неправильності.
- Напрацювання критеріїв оцінки виконання практичних завдань (тестів).
Обговорення 5 навчального модуля. Презентація групами їх напрацювань. Остаточне опрацювання документів модуля.
Розміщення фінальних документів на платформу Moodle фахівцями з ІТ технологій.
Модулі. “Вступний” та “Фінальний” он-лайн курсу.
Робота у трьох групах.
У кожній групі працюють розробники, судді–викладачі і по одному ІТ спеціалісту.
Перша група. Теми для опрацювання:
- Підготувати запрошення на курс та призначення курсу.
- Як сформувати із першої хвилини атмосферу довіри.
- Підготувати вступні промови від НШСУ, ВККСУ.
Друга група. Теми для опрацювання:
- Підготувати план курсу (перелік модулів, часові рамки для їх опрацювання) мапа курсу.
- Відповідальність учасників навчання – меморандум порозуміння про відповідальність кожного учасника, т’ютора, експертів за організацію ефективного навчання.
- Як організувати знайомство учасників, формування індивідуальних профайлів (яка інформація має міститись у цих профайлах).
Третя група. Теми для опрацювання:
- Підготувати інформацію про критерії оцінки ефективності курсу.
- Підсумковий форум (підготувати теми для цього форуму).
- Підготувати анкету зворотного зв’язку.
– Обговорення навчальних модулів. Презентація групами їх напрацювань. Остаточне опрацювання документів модулів.
Розміщення фінальних документів на платформу Moodle фахівцями з ІТ технологій.
– Ознайомлення із засобами та інструментами організації спілкування в режимі “викладач – викладач”, “викладач – слухач” та “слухач – слухач”.
– Хто є хто в дистанційному курсі.
– Тестування програми курсу. Розподіл ролей. Розробники курсу виступатимуть у ролі студентів, а судді – модераторів.
Представники ІТ відділу та Ігор Катерняк супроводжуватимуть (адмініструватимуть) тестування.
– Тестування Вступного модуля. Обговорення результатів тестування.
– Тестування Модуля 2. Обговорення результатів тестування.
– Тестування Модуля 3. Обговорення результатів тестування.
– Тестування Модуля 4. Обговорення результатів тестування.
– Тестування Модуля 5. Обговорення результатів тестування.
– Тестування Фінального Модуля. Обговорення результатів тестування.
– Представлення он-лайн курсу для співробітників компанії Кімонікс (Chemonics) “Шахрайство та дотримання етичних принципів у бізнесі”. Обговорення.
– Підведення підсумків. Завершення семінару.
Після закінчення семінару кожному учаснику, який був на ньому присутній, буде вручено Сертифікат Національної школи суддів України.