Розробка нового навчального курсу для суддів “Проблеми ефективного судового захисту в адміністративному судочинстві”
14 березня 2018 року в Національній школі суддів України відбулося фінальне засідання робочої групи з розробки навчального курсу у формі тренінгу на тему: “Проблеми ефективного судового захисту в адміністративному судочинстві”.
До складу розробників навчального курсу увійшли начальник відділу підготовки викладачів (тренерів) – радник, суддя Верховного Суду України у відставці, кандидат юридичних наук, заслужений юрист України Ольга Шаповалова, викладач-науковий консультант цього ж відділу, суддя Верховного Суду України у відставці, заслужений юрист України Олександр Терлецький (директор навчального курсу), головний науковий співробітник відділу підготовки викладачів (тренерів), суддя Закарпатського окружного адміністративного суду у відставці, доктор юридичних наук, заслужений юрист України Василь Андрійцьо (заступник директора курсу), начальник відділу науково-методичного забезпечення підготовки суддівського корпусу, кандидат юридичних наук, заслужений юрист України Тетяна Фулей, головний науковий співробітник відділу науково-методичного забезпечення діяльності судів загальної юрисдикції та бібліотечно-видавничої діяльності, кандидат юридичних наук Олександр Кравчук, суддя Вищого адміністративного суду України Світлана Головчук, суддя цього ж суду у відставці Тетяна Розваляєва, судді апеляційних та окружних адміністративних судів.
Мета тренінгу – навчити суддів правильно винаходити та застосовувати способи ефективного захисту порушених прав, свобод та інтересів фізичних і юридичних осіб.
Основні теми курсу – “Міжнародно-правовий досвід адміністративного судочинства”, “Мета національного адміністративного судочинства”, “Особливості застосування норм процесуального права з урахуванням предмету позову та з метою забезпечення судом ефективного захисту порушеного права”, “Способи захисту порушеного права, визначені нормами Кодексу адміністративного судочинства України”, “Проблемні питання обрання ефективного способу судового захисту порушеного права”, “Шляхи вдосконалення (ефективності) судового захисту”.
Під час засідання робочої групи розробники доопрацювали попередньо підготовлені та розробили нові матеріали курсу, серед яких є міні-лекції із презентаціями PowerPoint, експрес-опитування з використанням клікерів, вирішення практичних завдань у малих групах, обговорення відео, проведення “мозкових штурмів”, розгляд та вирішення кейс-стаді тощо.
Наступним етапом роботи є проведення апробації навчального курсу.