Актуальні питання відповідальності за порушення антикорупційного законодавства
1 березня 2019 року в місті Києві Національна школа суддів України провела тренінг для працівників апаратів місцевих загальних (окружних) судів на тему “Застосування антикорупційного законодавства щодо державних службовців органів судової влади”.
Захід відбувався за участю професора кафедри парламентаризму та політичного менеджменту Національної академії державного управління при Президентові України, кандидата юридичних наук, доцента Ростислава Марчука.
Під час інтерактивної лекції з використанням презентації Power Point викладач ознайомив учасників із загальними засадами антикорупційної політики. Детально зупинився на видах фінансового контролю у сфері запобігання корупції, особливу увагу зосередив на антикорупційних деклараціях та повідомленнях, типових помилках при їх заповненні та при здійсненні податкових повідомлень. Жвавий інтерес учасників викликало обговорення питання відповідальності за порушення вимог фінансового контролю, зокрема, за порушення обмежень, визначених Законом України “Про запобігання корупції”.
Ростислав Марчук окреслив особливості процедури отримання, оновлення та зберігання електронного цифрового підпису та отримання інформації для заповнення декларації за допомогою електронного цифрового підпису.
Друга частина тренінгу була присвячена розгляду питань про відповідальність за окремі види порушення у сфері корупції. Учасники детально вивчали відмінності між корупційними правопорушеннями та правопорушеннями, пов’язаними з корупцією.
Тренер ознайомив присутніх із національною судовою практикою розгляду справ про порушення вимог фінансового контролю, щодо притягнення осіб до відповідальності за правопорушення у сфері корупції та навів порівняльний аналіз із міжнародним досвідом розгляду справ таких категорій.
У ході навчання учасники мали нагоду попрацювати з практичними завданнями у групах, вирішити ситуативні вправи, презентувати їх аудиторії та почути висновки від тренера.
У підсумку тренінгу присутні мали можливість обмінятися своїми думками, отримати відповіді на запитання та корисні практичні рекомендації від викладача.