Антикорупційне законодавство, практика його застосування
6 квітня 2016 року Львівське регіональне відділення Національної школи суддів України проводить семінар на тему: “Антикорупційне законодавство, практика його застосування” для суддів місцевих загальних судів Волинської, Донецької, Закарпатської, Київської, Львівської, Чернівецької областей.
Вітальними словами семінар відкрили головний науковий співробітник відділу науково-методичного забезпечення діяльності Вищої кваліфікаційної комісії суддів України та Вищої ради юстиції Національної школи суддів України Наталія Ахтирська та директор Львівського регіонального відділення Оксана Польна.
Тренерами семінару запрошено суддів Львівського окружного адміністративного суду Володимира Кравчука та Роксолану Качур, суддю Тернопільського окружного адміністративного суду Андрія Жука, суддю Буського районного суду Львівської області Ганну Шендрікову, які є розробниками програми цього семінару.
Одним із важливих аспектів сучасної державної правової політики в Україні є реформування системи запобігання і протидії корупції. Досягнення успіху в цьому процесі є передумовою для формування в суспільстві довіри до влади, зростання економічного потенціалу держави, покращення добробуту громадян України.
Провідним для розуміння в діючому Законі є поняття корупції, яке визначено наступним чином: “Використання особою наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття такої вигоди чи прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей”. Оскільки поняття корупції є об’ємним, для з’ясування його сутності необхідно визначити наступні ознаки: безпосереднє заподіяння шкоди авторитету чи іншим охоронюваним законом інтересам держави, дії, пов’язані з корупцією, вчиняються, як правило, умисно, наявність корисливої мети або іншої зацікавленості особи, використання особою свого службового становища всупереч інтересам держави та незаконне одержання особою благ та переваг.
Загалом, новий Закон немає одностороннього тлумачення та складається з низки аспектів, розуміння яких гарантує його правильне трактування. Тому обраний підхід до вивчення цього Закону має на меті сформувати чіткі критерії роз’яснення законодавства, що передує його застосуванню.
Робота семінару передбачає не лише засвоєння теоретичного матеріалу, а й розв’язання ситуативних завдань, що значно покращує якість вивчення.