Апробація навчального тренінгу щодо зміцнення системи захисту дітей у конфлікті з законом
21 жовтня 2020 року Національною школою суддів України у співпраці з українсько-нідерландським проектом “Зміцнення системи захисту дитини для дітей у конфлікті із законом” та Всеукраїнською фундацією “Захист прав дітей” в онлайн режимі проведено апробацію навчального тренінгу для суддів “Зміцнення системи захисту дітей у конфлікті з законом”.
З вітальним словом виступив Микола Оніщук – ректор Національної школи суддів України, який зазначив, що захист прав дитини в суді є актуальним як ніколи, а створення безпечного середовища для дітей – одне з основних завдань судді під час розгляду справ за участю дитини незалежно від його статусу. Також пан ректор закцентував увагу на тому, що даний тренінг розроблено спільно з міжнародним проектом до роботи над яким залучено найкращих національних експертів з числа суддів та психологів.
Початкове модерування тренінгу здійснювала начальник відділу науково-методичного супроводження психологічної підготовки суддів Національної школи суддів України Ганна Савченко, яка, зокрема, розкрила психологічні аспекти допиту дитини, більш детально розповіла про етапи опитування та загальні правила, а також навела слухачам приклади прямих та закритих запитань під час допиту.
Про створення безпечних умов під час спілкування з дитиною, управління процесом підготовки справи до слухання та управління судовим процесом, повторне опитування дитини та його ризики розповіла суддя Дзержинського районного суду м. Харкова Тетяна Штих.
Суддя Буського районного суду Львівської області Ганна Шендрікова та суддя Деснянського районного суду м. Києва Валерія Бабко провели екскурс до національного законодавства та практики ЕСПЛ.
Також у навчальному заході взяли участь заступник начальника відділу міжнародного співробітництва Національної школи суддів України Семенюк Вікторія та заступник начальника відділу науково-методичного забезпечення діяльності судів та органів суддівського врядування Національної школи суддів України Марина Самофал.
Незважаючи на дистанційний формат проведення тренінгу слухачі приймали активну участь під час виконання практичних завдань та жвавого обговорення проблемних питань впродовж всього тренінгу.