Докази і доказування в адміністративному судочинстві
3 жовтня 2017 року в місті Києві Національною школою суддів України в межах підготовки суддів окружних адміністративних судів проведено тренінг на тему: “Докази і доказування в адміністративному судочинстві”.
Відкриваючи захід, начальник відділу підготовки суддів Національної школи суддів України, кандидат юридичних наук, заслужений юрист України Іван Балаклицький ознайомив із питаннями, які судді розглянуть у ході тренінгу, та наголосив, що тренінг є складовою загальної стандартизованої програми підготовки суддів окружних адміністративних судів.
Модератор тренінгу – головний науковий співробітник відділу підготовки викладачів (тренерів), суддя у відставці, доктор юридичних наук, заслужений юрист України Василь Андрійцьо. Викладачі (тренери) – суддя Київського апеляційного адміністративного суду Ірина Желтобрюх, судді Київського окружного адміністративного суду, кандидати юридичних наук Валерій Журавель, Анна Шевченко, суддя Київського окружного адміністративного суду Дмитро Костенко та суддя Черкаського окружного адміністративного суду Алла Руденко.
Василь Андрійцьо у своєму виступі розповів про мету курсу та висвітлив низку навчальних цілей тренінгу. Першу тему щодо особливостей доказування в адміністративному судочинстві розкрив Валерій Журавель. Актуальні питання щодо порядку надання доказів учасниками адміністративного процесу та витребування доказів судом із суддями опрацювала Алла Руденко. Анна Шевченко обговорила важливе питання щодо забезпечення доказів у національній судовій практиці. Викликав зацікавленість виступ Дмитра Костенка щодо розгляду заяви про неприйнятність доказів. Викладач запропонував ситуативні завдання, вирішення яких проходило жваво. Третю тему тренінгу присвячено розгляду особливостей дослідження доказів і правил оцінки та закріплення доказів у судовому рішенні. Змістовна робота в малих групах з обговоренням результатів та висновків буде добрим досвідом для застосування під час проведення судового засідання. Після обговорення кожної теми викладачі надавали вичерпні, професійні відповіді на запитання.
Тренінг було насичено виконанням ситуативних завдань, опрацюванням модельних справ, експрес-опитуванням з використанням клікерів, переглядом навчальних відео. Захід завершено підведенням підсумку, коментарями викладачів (тренерів), фасилітаторів та висновком модератора.