Клієнтоорієнтований суд як нова реальність
14 травня 2021 року Проєктом Європейського Союзу “Право-Justice” розпочато серію тематичних онлайн–конференцій в рамках нової фази Ініціативи “Модельні суди”. Першим заходом серії стала конференція “Клієнтоорієнтований суд – нова реальність”, мета якої полягала у представленні ряду модельних рішень, що сприятимуть покращенню надання судових послуг через впровадження уніфікованих підходів до судового адміністрування за прикладом сучасних практик європейських країн та вдосконаленню системи організації роботи судів.
З вітальним словом на конференції виступила проректор Національної школи суддів України Наталія Шукліна, яка наголосила на важливості покращення рівня надання судами послуг в контексті забезпечення права на доступ громадян до правосуддя, покращення якості судових послуг, підвищення рівня довіри до судів та авторитету судової влади України. Проректор відмітила, що до компонентів, які спрямовані на клієнтоорієнтованість судів також варто віднести: створення комфортних умов для відвідувачів суду; оперативне інформування про судові послуги; підвищення рівня правової свідомості та обізнаності громадян; безпеку у судах; вдосконалення HR-політики та судової комунікації.
У ході онлайнової конференції головна міжнародна експертка з питань судової реформи Проєкту ЄС “Право-Justice” Анна Адамська-Галлант та експерти Проєкту Реда Мольєне, Жівілє Навіцкайте-Бабкін і Ярослав Гвіздак поділилися польським та литовським досвідом трансформації від бюрократичної до клієнтоорієнтованої модельні судів, а керівники апаратів модельних судів, у свою чергу, презентували напрацювання з питань клієнтоорієнтованості судів України.
У роботі конференції від Національної школи суддів України також взяли участь начальник відділу підготовки працівників апаратів судів Наталія Тимощук та працівники відділу.
Наступна тематична конференція в рамках цієї серії “Забезпечення публічної комунікації судів як складова підвищення довіри громадськості до судової системи” запланована на 21 травня 2021 року.