Культура та етика ділового спілкування
28 вересня 2018 року в місті Києві Національна школа суддів України у приміщенні Касаційного цивільного суду у складі Верховного Суду проводила семінар для працівників секретаріату Касаційного цивільного суду та структурних підрозділів апарату Верховного Суду “Українське ділове мовлення. Мистецтво правового письма та процесуального документування”.
У ході інтерактивної презентації Power Point слухачі разом з викладачем, головним науковим співробітником відділу підготовки викладачів (тренерів) Національної школи суддів України, доцентом кафедри культури української мови Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова (1994-2018 р.р.), кандидатом філологічних наук Оксаною Кабиш обговорили питання культури та етики ділового спілкування, мистецтва ділового письма, пригадали їх важливе значення в роботі працівників судових установ.
При розгляді цих питань викладач акцентувала увагу на сучасних вимогах щодо складання та оформлення службових та процесуальних документів, їх стилю та порядку викладення, детально зупинилася на особливостях використання офіційно–ділового мовного стилю в усному спілкуванні та в оформленні судових документів.
Учасники семінару ознайомилися з прикладами типових порушень лексичних, граматичних, пунктуаційних і стилістичних норм у професійному мовленні та письмі. У ході дискусії Оксана Кабиш за допомогою презентації продемонструвала особливості вживання офіційних назв організацій і документів, звернула увагу слухачів на найбільш поширені помилки та нагадала правила оформлення листів, заяв, доповідних, службових записок, протоколів нарад та розпорядчих документів. Викладач надала присутнім професійні поради як досягти точності, логічності та послідовності як у своєму мовленні, так і під час підготовки процесуальних і службових документів.
Учасники заходу в ході дискусій мали можливість обговорити з досвідченим фахівцем актуальні питання, отримати відповіді на запитання та почути корисні рекомендації, які стануть їм у нагоді при виконанні своїх професійних обов’язків.