Курс для суддів має розвивати суддівські навички
20-21 травня 2014 року в місті Києві Національна школа суддів України спільно з українсько-канадським проектом “Освіта суддів – для економічного розвитку” проводять методологічний семінар з інституційного розвитку: розробка курсу для суддів, призначених на посаду вперше.
Участь у його роботі беруть ректор Микола Оніщук, проректори Анатолій Костенко та Володимир Мазурок, працівники, що розробляють окремі модулі та курси. Учасниками семінару з канадської сторони є директор із юридичних та освітніх питань Національного суддівського інституту Канади Дональд Чіассон та суддя Суду Королівської Лави провінції Альберта Адель Кент, яка в липні 2014 року має обійняти посаду директора Національного суддівського інституту Канади.
Відкриваючи семінар, ректор Микола Оніщук наголосив, що вклад канадських фахівців у розробку навчальних програм з підготовки суддів є вкрай важливим для Національної школи суддів України, суддівського співтовариства та правосуддя загалом. Особливо актуальним є розроблювальний курс для суддів, який дозволяє їм отримати базові навички та уникнути помилок – підкреслив ректор. Микола Оніщук наголосив також на важливості навчальних модулів, що будуть складати курс, зокрема, управління залою судового засідання, написання судових рішень, тлумачення нормативних актів, суддівська етика. Саме вони складуть базу знань та навичок судді, який щойно розпочав відправляти правосуддя та допоможуть йому в цій щоденній діяльності.
У свою чергу директор із юридичних та освітніх питань Національного суддівського інституту Канади Дональд Чіассон розповів, що метою семінару є наповнення матеріалом теми для 10 модулів двотижневого курсу для суддів, призначених на посаду вперше. Курс має гармонійно та ефективно зосереджуватись на розвитку суддівських навичок (що суддя має вміти робити – наприклад: упоратися з конфліктною ситуацією в судовому засідання та водночас передавати знання (зміст законів і процедур). Кінцевою метою роботи є проведення у 2015 році апробації інтерактивного навчального курсу на високому рівні.