Міжнародна практика арешту і конфіскації активів
27 вересня 2022 року Національна школа суддів України спільно з Вищою школою юстиції Італії за ініціативи Європейської мережі суддівської освіти провела для суддів, помічників суддів та працівників апаратів судів онлайн–вебінар “Міжнародне законодавство щодо арешту і конфіскації активів та права людини”.
Роботу вебінару відкрили ректор Микола Оніщук та член Ради директорів Вищої школи магістратури Італії Марко Альма, які підкреслили важливість обраної тематики заняття з огляду на ту велику кількість воєнних злочинів, які російські загарбники щодня вчиняють на території України, а також наголосили на практичній корисності професійного міжсуддівського діалогу між українським суддями та їх італійськими колегами.
Модерував навчання заступник начальника відділу науково-методичного забезпечення діяльності судів та органів суддівського врядування Олександр Іщенко.
Викладачами вебінару були Голова суду м. Палермо, колишній радник Постійного представництва Італії при Відділенні ООН у Відні Антоніо Бальзамо та суддя апеляційного суду Венеції, колишній магістрат зі зв’язків підрозділу з питань прокуратури й судоустрою Консультативної місії ЄС в Україні Франческо Флорі, які в ході своїх виступів обговорили із суддями загальні принципи та захист прав людини в контексті міжнародної конвенції щодо арешту і конфіскації активів, а також провели порівняльний аналіз законодавства Італії та України стосовно процедури арешту і конфіскації активів.
До навчального процесу також було залучено суддів Жовтневого районного суду м. Кривого Рогу Михайла Зіміна та Владислава Овсяннікова.
У заключній частині вебінару українські учасники та учасниці мали можливість задати питання італійським фахівцям та отримати відповіді на конкретні професійні питання, що розглядалися.
Проведене навчання за безпосередньої участі міжнародних експертів продемонструвало зацікавленість суддів в отриманні додаткових знать і навичок щодо міжнародної практики арешту і конфіскації активів та прав людини.
За результатами пройденого навчання слухачі заповнили анкети зворотного зв’язку, у яких поділилися враженнями, зауваженнями і побажаннями щодо корисності та практичності прослуханого матеріалу.