Отримання нових практик застосування заходів медичного характеру
26 травня 2018 року в Харківському регіональному відділенні для майбутніх суддів в одинадцятій групі спеціальної відбувся тренінг з особливостей застосування заходів медичного характеру.
Зі слухачами та слухачками працювали фахові судді, кандидати юридичних наук Світлана Муратова та Світлана Шаренко, які мають значний досвід у викладанні цієї теми для суддівського корпусу. Окрім викладацького та суддівського досвіду Світлана Шаренко є автором низки наукових праць з цієї теми та автором монографії “Кримінально-процесуальні проблеми застосування примусових заходів медичного характеру”, то ж свої знання молодому поколінню викладачі передавали професійно та натхненно.
У теоретичній частині тренінгу, поряд з вимогами національного законодавства, викладачі спільно із майбутніми колегами проаналізували Резолюцію Генеральної Асамблеї ООН “Захист осіб із психічними захворюваннями та поліпшення психіатричної допомоги”, рішення Європейського суду у справах “Плахтєєв та Плахтєєва проти України” та “Наталія Михайленко проти України”.
Майбутні володарі суддівських мантій жваво обговорювали питання, поставлені під час мозкового штурму за результатами перегляду навчального відео. Так, кандидати та кандидатки влаштували дискусії про те, чи відрізняються за обсягом та змістом права осіб, яким надається психіатрична допомога у добровільному порядку від прав осіб, які отримують психіатричну допомогу в примусовому порядку; чи не є порушенням принципів надання психіатричної допомоги, а отже й прав людини, постановлення судом ухвали про застосування примусових заходів медичного характеру. Тренери зауважили на окремих видах запобіжних заходів щодо неосудних осіб.
Окрім цього, слухачі та слухачки вирішували практичні завдання, в одному з яких, наприклад, проаналізували яким чином належить мотивувати рішення суду щодо застосування примусових заходів медичного характеру, зокрема, у частині висновків про вчинення особою суспільно небезпечних діянь.У малих групах, створених для обговорення практичних завдань, лунали різні точки зору та розгортались дискусії, що є підтвердженням заінтересованості слухачів в отриманні нових практик.