Національна школа суддів України

Підготовка тренерів із впровадження сервісів для вразливих користувачів судових послуг в умовах війни та післявоєнного відновлення

12 червня 2024 року заступниця начальника відділу підготовки викладачів (тренерів) Національної школи суддів України Тамара Закревська взяла участь у відкритті навчального курсу “Підготовка тренерів з впровадження сервісів для вразливих осіб у суді: міжнародні стандарти та національний досвід в умовах війни” та першому модулі, який розроблено міжнародними та національними експертами Проєкту ЄС “Право-Justice”.

Це унікальний міжінституційний курс, який покликаний об’єднати нових учасників і випускників попередніх доборів, дізнатися про міжнародні стандарти роботи з вразливими особами, здобути нові знання, обмінятися досвідом та встановити міжінституційні партнерства для впровадження своїх проєктів.

Метою навчального курсу є підготовка тренерів, які в подальшому самостійно зможуть передати набуті спеціальні професійні знання та навички своїм колегам задля поширення кращих європейський практик із забезпечення доступу до правосуддя для вразливих користувачів суду в умовах війни та післявоєнного відновлення.

Програма курсу складається з шести модулів, які відбуватимуться щотижня для 25 відібраних для проходження навчання тренерів-учасників. Вона об’єднує досвід попередніх чотирьох наборів, які реалізовувалися у межах Ініціативи “Модельні суди”, та сфокусована на роботі із вразливими користувачами судових послуг у реаліях війни, зокрема зі свідками та потерпілими від воєнних злочинів.

Курс розроблений для суддів, працівників апарату суду, прокурорів, представників Національної поліції України та системи безоплатної правничої допомоги, представників громадськості та тренерів-випускників попередніх доборів. У програмі навчання передбачено опрацювання таких питань:

– Як надавати судові послуги вразливим особам в умовах воєнного стану? Наприклад, дітям, людям, які постраждали від воєнних злочинів, жертвам сексуального насильства, пов’язаного із збройним конфліктом, особам з інвалідністю та маломобільним групам населення.

– Які є міжнародні та регіональні стандарті захисту й підтримки потерпілих і свідків та як підготувати вразливих осіб до/після судових процесів?

– Як зрозуміти потреби потерпілих та свідків та планувати їх безпеку в суді?

– Якою має бути комунікація з вразливими особами та як не допустити повторної травматизації потерпілих і свідків воєнних злочинів під час судових процесів?

– Як підтримати постраждалих від сексуального насильства, пов’язаного зі збройним  конфліктом?

– Який національний досвід впровадження сервісів для вразливих осіб у суді в умовах війни?