Національна школа суддів України

Порядок розгляду справи про адміністративне правопорушення

7 лютого 2019 року в місті Дніпрі для першої групи слухачів і слухачок спеціальної підготовки проведено тренінг “Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення. Дотримання прав особи при застосуванні заходів забезпечення провадження у справах про адміністративні правопорушення, порядок розгляду справ суддею”.

Досвідом щодо актуальних питань, передбачених програмою тренінгу, ділилися судді Ірина Єдаменко та Сергій Федоріщев.

На початку тренінгу викладачі зазначили, що розгляд справ про адміністративні правопорушення – це основна стадія провадження в таких справах, у ході якої вирішуються найважливіші питання цього провадження. Зокрема встановлюється наявність підстав для притягнення особи до адміністративної відповідальності  та забезпечується правильне застосування законодавства з тим, щоб до правопорушника були застосовані справедливі заходи адміністративного впливу.

Практична частина заняття розпочалася з проведення рольової гри “Судовий розгляд”, у процесі якої були визначені питання, що можуть виникати під час розгляду справ про адміністративні правопорушення та з’ясовано початковий рівень знань щодо особливостей зазначеного розгляду суддею.

Тренери детально обговорили зі слухачками та слухачами особливості порядку розгляду справ суддею крізь призму основних засад здійснення правосуддя та питання про дотримання прав особи в цій категорії судових справах.

Проведення експрес–опитування за допомогою електронної системи клікерів дало змогу визначити прогалини у сприйнятті майбутніми суддями підготовленого матеріалу тренінгу.

Наприкінці тренінгу була проведена рольова гра “Розгляд справи про адміністративне правопорушення. Симуляція судового засідання”.

Для цього кожній групі було запропоновано обставини справи для підготовки сценарію її розгляду та постанови судді за його результатами.

Після розподілу між слухачками та слухачами ролей судді, адвоката, потерпілого, свідка, особи, що притягуються до адміністративної відповідальності тощо, був проведений сам розгляд. За результатами рольової гри було проведено відповідні обговорення.

Слухацька аудиторія та викладачі дійшли спільного висновку, що майбутні судді отримали знання щодо розуміння особливостей і проблематики розгляду справ про адміністративні правопорушення, розвинули необхідні навички та розуміння соціального контексту.