Національна школа суддів України

Продовження роботи над удосконаленням тестових завдань


Продовження роботи над удосконаленням тестових завдань
 
25-26 листопада 2014 року Національна школа суддів України спільно з  Вищою кваліфікаційною комісією суддів України та проектом USAID "Справедливе правосуддя" проводять тренінг на тему: "Якість тестових завдань: методологія, етапи, контроль".
Метою заходу є підготовка групи суддів-експертiв до роботи з оцінки якості тестових завдань, які використовуються під час проведення анонімного тестування кандидатів на посаду судді, ознайомивши їх з методологією та етапами створення тестових питань, оцінки їх якості та вдосконалення.
Відкривав тренінг ректор Національної школи суддів України Микола Оніщук. Він зазначив, що рецензування має бути складовою системи підготовки та оцінювання тестових матеріалів, а ідея зовнішнього рецензування тестів пулом експертів є продуктивною. Ректор розповів, що паралельно із ініціативою проекту "Справедливе правосуддя", Національна школи суддів України ще у грудні 2013 року внесла зміни до Порядку підготовки тестових запитань i модельних судових справ, передбачивши в системі підготовки тестових матеріалів такий етап, як зовнішнє рецензування. Механізм зовнішнього рецензування був також задіяний у 2014 poцi при пiдготовцi оновленої Програми анонімного тестування кандидатів на посаду судді на виявлення рівня загальних теоретичних знань у галузі права. Микола Оніщук висловив переконання, що оцінку тестів належить здійснювати групі суддів-рецензентів, яка в своїй в основі має мати змінний характер. Підсумовуючи, ректор висловив подяку проекту USAID "Справедливе правосуддя" за допомогу в роботі над підвищенням якості тестових завдань для кандидатів на посаду судді.
Перший день тренінгу був присвячений теоретичним засадам підготовки тестових завдань та вимог до їх оцінки. Зокрема, був представлений  досвід Національної школи суддів України в розробці тестових завдань та обговоренні проблем, які постають перед розробниками тестів. Також була презентована практика Вищої кваліфікаційної комісії суддів України у проведені тестування кандидатів на посаду судді. Значну увагу в ході тренінгу було приділено питанням стандартів професійного екзаменування, показників якості тесту, його статистичних індикаторів. Обговорювалися роль судді-рецензента, практичні правила оцінки тестів, кроки ефективного екзаменування.
Другий день роботи тренінгу заплановано присвятити формуванню навичок аналізу якості тестових завдань.
За результатами тренінгу його учасники отримають знання щодо:
-​вітчизняних та міжнародних стандартів професійного екзаменування;
-​базових показників якості тесту;
-​структури процесу планування та розробки тесту;
Очікується, що учасники тренінгу зможуть набути практичних навичок та вмінь ідентифікації проблеми якості тестових завдань і корегування недоліків тестових завдань.

  25-26 листопада 2014 року Національна школа суддів України спільно з  Вищою кваліфікаційною комісією суддів України та проектом USAID "Справедливе правосуддя" проводять тренінг на тему: "Якість тестових завдань: методологія, етапи, контроль". 



  

Метою заходу є підготовка групи суддів-експертiв до роботи з оцінки якості тестових завдань, які використовуються під час проведення анонімного тестування кандидатів на посаду судді, ознайомивши їх з методологією та етапами створення тестових питань, оцінки їх якості та вдосконалення.

  Відкривав тренінг ректор Національної школи суддів України Микола Оніщук. Він зазначив, що рецензування має бути складовою системи підготовки та оцінювання тестових матеріалів, а ідея зовнішнього рецензування тестів пулом експертів є продуктивною. Ректор розповів, що паралельно із ініціативою проекту "Справедливе правосуддя", Національна школи суддів України ще у грудні 2013 року внесла зміни до Порядку підготовки тестових запитань i модельних судових справ, передбачивши в системі підготовки тестових матеріалів такий етап, як зовнішнє рецензування. 

Механізм зовнішнього рецензування був також задіяний у 2014 poцi при пiдготовцi оновленої Програми анонімного тестування кандидатів на посаду судді на виявлення рівня загальних теоретичних знань у галузі права. Микола Оніщук висловив переконання, що оцінку тестів належить здійснювати групі суддів-рецензентів, яка в своїй в основі має мати змінний характер. Підсумовуючи, ректор висловив подяку проекту USAID "Справедливе правосуддя" за допомогу в роботі над підвищенням якості тестових завдань для кандидатів на посаду судді.

  Перший день тренінгу був присвячений теоретичним засадам підготовки тестових завдань та вимог до їх оцінки. Зокрема, був представлений  досвід Національної школи суддів України в розробці тестових завдань та обговоренні проблем, які постають перед розробниками тестів. 

Також була презентована практика Вищої кваліфікаційної комісії суддів України у проведені тестування кандидатів на посаду судді. Значну увагу в ході тренінгу було приділено питанням стандартів професійного екзаменування, показників якості тесту, його статистичних індикаторів. Обговорювалися роль судді-рецензента, практичні правила оцінки тестів, кроки ефективного екзаменування.

  Другий день роботи тренінгу заплановано присвятити формуванню навичок аналізу якості тестових завдань.

  За результатами тренінгу його учасники отримають знання щодо:

-​вітчизняних та міжнародних стандартів професійного екзаменування;

-​базових показників якості тесту;

-​структури процесу планування та розробки тесту;

Очікується, що учасники тренінгу зможуть набути практичних навичок та вмінь ідентифікації проблеми якості тестових завдань і корегування недоліків тестових завдань.