Протидія маніпулюванню свідомістю та громадською думкою
24 січня 2025 року Національної школи суддів України провела підготовку та підвищення рівня кваліфікації помічників суддів і працівників апаратів місцевих та апеляційних судів на семінарі-практикумі “Інформаційно-психологічна безпека особистості”. У навчанні взяли участь понад 360 слухачів з різних областей України.
Мета заходу – поглиблення знань щодо поняття “інформаційна війна”, ознайомлення із завданнями та стратегією впливу інформаційної війни на інформаційно-психологічну безпеку особистості, підвищення обізнаності слухачів про основні методи проведення спеціальних інформаційних операцій, надання практичних рекомендацій щодо розпізнавання та протидії маніпулюванню свідомістю та громадською думкою.
Навчальний захід відкрила заступник директора Дніпровського регіонального відділення Національної школи суддів України Алла Баштанник.
Лекції на семінарі-практикумі провели заступник начальника відділу науково–методичного супроводження психологічної підготовки суддів Національної школи суддів України, доктор психологічних наук, доцент Андрій Маслюк і головний спеціаліст-психолог цього ж відділу Анжеліка Фарафонова.
Під час семінару-практикуму слухачі брали участь в опитуванні про найбільш поширені інформаційні джерела, про заходи, які успішно впливають на протидію дезінформації, та заходи, що допомагають послабити вплив пропаганди, а також в обговоренні відеороликів, як прикладів української позитивної пропаганди і російської негативної пропаганди.
Викладач Андрій Маслюк розповів про історію виникнення поняття “інформаційна війна”, ознайомив з доктриною інформаційної безпеки України, зупинився на основних методах проведення спеціальних інформаційних операцій та їх ознаках, а також детально висвітлив основні форми дезінформації і форми пропаганди.
Викладач Анжеліка Фарафонова звернула увагу слухачів на розпізнавання та протидію маніпулювання свідомістю, розповіла про міфи, що можуть керувати свідомістю людини та перешкоджати адекватній інтерпретації дійсності та надала практичні поради щодо критичного огляду інформації для її усвідомлення.