Реалізації права на інформацію з обмеженим доступом
4 листопада 2021 року Національна школа суддів України у співпраці з проєктом Ради Європи “Європейський Союз та Рада Європи працюють разом для підтримки свободи медіа в Україні” провела для суддів адміністративної юрисдикції онлайн–тренінг “Право на інформацію та інформація з обмеженим доступом”.
Онлайнове заняття відкрили заступник начальника відділу науково– методичного забезпечення діяльності судів та органів суддівського врядування Олександр Іщенко та керівниця проєкту “Європейський Союз та Рада Європи працюють разом для підтримки свободи медіа в Україні” Галина Смірнова.
Олександр Іщенко представив викладачів, ознайомив з правилами проведення онлайнового заняття та закликав суддів до активної участі в обговореннях та виконанні практичних вправ. Він також наголосив на актуальності теми тренінгу та зазначив, що у процесі його проведення судді поглиблять свої знання та отримають навички соціального контексту здійснення правосуддя в судових адміністративних провадженнях, що стосуються реалізації права на інформацію та доступу до інформації з обмеженим режимом, доступу в контексті узгодженого застосування норм чинного законодавства України та положень Конвенції Ради Європи про доступ до офіційних документів.
Тренінг дистанційно провела фахова команда – експертка проєкту “Європейський Союз та Рада Європи працюють разом для підтримки свободи медіа в Україні” Тетяна Олексіюк та суддя Олена Терлецька, Модерували ходом заняття Олександр Іщенко та Катерина Слюсарева, провідна наукова співробітниця.
Досвідчені тренери надали визначення та стандарти права на інформацію та інформацію з обмеженим доступом, а також ознайомили суддівську аудиторію із судовою практикою у справах про доступ до інформації з обмеженим доступом та обговорили особливості розгляду адміністративних справ цієї категорії. Було проведено чітке розмежування та виокремлення видів інформації з обмеженим доступом: конфіденційну, службову, таємну та інформацію, що не підлягає обмеженню в доступі.
Презентації доповідачів викликали жваві обговорення в онлайновій аудиторії. Судді позитивно відгукнулися на виконання завдань “мозкового штурму”, брали активну участь у пленарних обговореннях і презентаціях результатів роботи малих груп, ставили запитання та брали до уваги ґрунтовні відповіді викладачів.