Національна школа суддів України

Стилі поведінки в конфлікті

24 квітня 2020 року Львівське регіональне відділення Національної школи суддів України провело семінар для суддів в онлайн режимі на тему: “Вплив конфліктних ситуацій на ефективність роботи колективу суду”.

Семінар проведено із використанням онлайн додатку ZOOM. Цей сервіс дав можливість якісно провести захід за участі 19 суддів із Волинської, Донецької, Закарпатської, Львівської і Рівненської областей та 2 викладачів із міст Києва та Львова. Незважаючи на дистанційність навчання, особливість та складність тематики заходу, за допомогою додатку було дотримано усіх стандартів інтерактивної форми навчання.

Будь-який конфлікт, як явище, впливає на його учасників і оточення та  має суперечливий характер. Незважаючи на негативне уявлення про конфлікт та конфліктні ситуації, вони допомагають глибше оцінити індивідуально-психо­логічні особливості людей, які працюють в одному колективі, їхні ціннісні орієнтації, мотиви та стрес-реакції. Конфлікти також можуть служити джерелом розвитку особистості та міжособистісних відносин, у процесі конструктивного вирішення кон­фліктних питань здобувається соціальний досвід виходу з нетипових ситуацій.

Метою семінару було забезпечити суддів-учасників практичними техніками управління конфліктами у професійній площині, адже управління конфліктами є одним із найскладніших процесів у житті будь-якої установи, зокрема, і суду.

Для проведення семінару було запрошено професора кафедри психології розвитку Київського національного університету ім. Т. Шевченка Катерину Мілютіну та психолога, волонтера Кризової психологічної служби міста Львова, голову Наглядової ради благодійного фонду “Психологічний реабілітаційний центр “Цвіт нації”,  магістра філософії Ольгу Уралову.

Під час семінару судді розглянули структуру та типологію особистості, зокрема типологію “особистості судді”, причини порушення комунікації в колективах, конфліктні стилі поведінки, навчилися проводити самоаналіз конфлікту та надавати самодопомогу.

Програмою семінару було передбачено дискусії та достатню кількість практичних завдань для розуміння ключових понять конфліктів у “малих” та “великих” колективах, тренування  навичок під час виникнення непорозумінь, формування алгоритму поведінки в конфлікті.