Національна школа суддів України

Суддівська етика

15 листопада 2016 року в місті Дніпрі місцевим регіональним відділенням Національної школи суддів України проведено тренінг для суддів місцевих загальних судів, обраних на посаду судді безстроково, на тему: “Суддівська етика та доброчесність судді”.

У тренінгу взяли участь 53 судді місцевих загальних судів Дніпропетровської, Донецької, Запорізької та Кіровоградської областей.

Ураховуючи чисельність слухачів, для проведення тренінгу групу було розділено на дві підгрупи.

Відкриваючи захід, директор Дніпропетровського регіонального відділення Алла Баштанник та головний спеціаліст цього ж регіонального відділення Ніна Свічкар підкреслили актуальність теми тренінгу “Суддівська етика та доброчесність судді” та наголосили, що за умов сьогодення суддя повинен володіти належними знаннями щодо природи суддівської етики, відповідно до міжнародних стандартів та національного законодавства, застосування Кодексу суддівської етики щодо поведінки судді під час здійснення правосуддя, щодо принципів і стандартів етичної поведінки в позасудовій діяльності судді тощо.

Для проведення тренінгу в першій підгрупі було запрошено суддю Черкаського окружного адміністративного суду, кандидата юридичних наук, доцента Ларису Трофімову, суддів Апеляційного суду Дніпропетровської області у відставці Вікторію Міхеєву та Віру Гайдук і суддю Самарського районного суду м. Дніпропетровська у відставці Галину Маймур.

Тренерами тренінгу в другій підгрупі запрошено суддів Дніпропетровського окружного адміністративного суду, кандидатів юридичних наук Віталія Кальника і Володимира Горбалінського та суддю Апеляційного суду Дніпропетровської області Наталію Онушко.

Під час тренінгу слухачі розглянули природу суддівської етики, принципи суддівської етики відповідно до міжнародних стандартів, національного законодавства, поведінку судді під час здійснення правосуддя та обговорили принципи і стандарти етичної поведінки в їх позасудовій діяльності.

Значну увагу було приділено роботі суддів у малих групах, обговоренню ситуативних завдань, експрес опитуванню тощо.

Тренінг проходив із застосуванням інтерактивних методів навчання: міні-лекцій із використанням презентацій Power Point, перегляду відеороликів, проведення експрес опитувань, виконання практичних завдань, обговорення ситуативних завдань тощо.

Після закінчення тренінгу судді-тренери заповнили анкети щодо оцінювання суддів, із якими було ознайомлено кожного суддю.

Окрім того, з метою зворотного зв’язку було проведено оцінювання тренінгу суддями-слухачами.