Тлумачення та застосування принципів та норм права, що регулюють вирішення спорів
30 жовтня 2018 року в місті Дніпрі місцевим регіональним відділенням Національної школи суддів України проведено тренінг для суддів місцевих загальних судів на тему: “Докази і доказування”.
Вітальними словами захід розпочав директор регіонального відділення Олександр Мартиненко, який ознайомив із регламентом та представив викладачів (тренерів) – суддів Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області Ірину Шаповалову (модератор) та Мар’яна Мицака, лекції яких користуються великою популярністю серед колег, а також суддю Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області Ірину Дубовенко та суддю Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області, доктора філософії Анну Врону.
Ірина Шаповалова окреслила мету та завдання тренінгу, розповіла про правила роботи та з’ясувала очікування від заходу.
Під час тренінгу судді-учасники удосконалили свої знання з таких питань:
основні принципи доказування, практика Європейського суду з прав людини та її використання під час оцінки доказів судом: поняття та види доказів, презумпція невинуватості та її значення для доказування, правила оцінки доказів;
визнання доказів такими, що були добуті поза межами розумного сумніву, застосування принципу верховенства права у процесі доказування та оцінки доказів, порушення прав особи під час здобуття доказів та вплив цих порушень на оцінку доказів судом;
докази в цивільному процесі: забезпечення доказів судом, особливості дослідження та правила оцінки доказів, закріплення доказів у судовому рішенні;
доказування у кримінальному провадженні: поняття належності та допустимості доказів, порядок визнання доказів недопустимими та виключення їх із дослідження, питання допустимості доказів, які не були відкриті іншій стороні кримінального провадження по закінченні досудового слідства;
оцінка доказів слідчим суддею: право слідчого судді самостійно збирати, перевіряти та оцінювати докази, оцінка доказів, наданих стороною кримінального провадження.
Тренінг проведено за допомогою сучасних інтерактивних методів навчання: “мозкових штурмів”, експрес-опитування, перегляду відеоматеріалів, виконання практичних завдань у малих групах.
Після закінчення заходу суддями-тренерами було проведено анкетне оцінювання суддів, а також − зворотне анкетне опитування учасників щодо якості та корисності проведення тренінгу.