Тренінг викладачів для судових адміністраторів
19–20 листопада 2014 року в місті Львові розпочато поглиблений тренінг для тренерів з методик навчання дорослих для викладачів Програми з питань судового адміністрування, яка впроваджується Національною школою суддів України спільно з Державною судовою адміністрацією України та Проектом USAID “Справедливе правосуддя”.
Вітальними словами тренінг відкрили Голова Державної судової адміністрації України Зеновій Холоднюк, керівник Проекту USAID “Справедливе правосуддя” Девід Вон, заступник керівника Проекту USAID “Справедливе правосуддя” Наталія Петрова, начальник відділу Національної школи суддів України Оксана Шамрай та керівник програм розвитку демократії та врядування Проекту USAID “Справедливе правосуддя” Олександр Піскун.
Відкриваючи захід, Зеновій Холоднюк наголосив на важливості підготовки викладачів з питань судового адміністрування та запевнив у тому, що Державна судова адміністрація України буде всіляко сприяти реалізації Програми з питань судового адміністрування.
Керівник Проекту USAID “Справедливе правосуддя” Девід Вон висловив подяку Національній школі суддів України та Державній судовій адміністрації України за допомогу у проведенні тренінгу. Звертаючись до учасників тренінгу, Девід Вон процитував слова українського філософа Григорія Сковороди “Довго сам учись, якщо хочеш навчати інших”. Тому для проведення підготовки судових адміністраторів тренерами запрошено досвідчених фахівців – Оксану Матусяк та Андрія Залужного. Тренінг буде сприяти вдосконаленню професійних знань та навичок викладачів з тим, щоб Програма з питань судового адміністрування стала академічною.
Оксана Шамрай, начальник відділу Національної школи суддів України, звернула увагу на те, що тренінг проводиться в рамках реалізації проекту по запровадженню навчального курсу судового адміністрування у процес підготовки працівників апаратів судів. Як відомо, Законом України “Про судоустрій і статус суддів” одним із завдань Національної школи суддів визначено “здійснення підготовки працівників апаратів судів”, а Державна судова адміністрація – “забезпечує необхідні умови для підвищення кваліфікації працівників апарату судів, створює систему підвищення кваліфікації”. Національна школа суддів України підтримує ініціативу проекту USAID по проведенню тренінгу для тренерів з методик навчання дорослих. Проводити навчання з дорослою аудиторією завдання важливе та цікаве, але й надзвичайно складне. Викладачам для досягнення максимального ефекту від викладання важливо не тільки пропонувати теоретичний матеріал, а й пов’язувати теорію та практику, а також застосовувати інтерактивні методики навчання. Національна школа суддів України прагне створити таку систему підготовки, яка б задовольняла потреби всіх категорій слухачів.
Для запровадження інтерактивних форм та методик навчання в Національній школі суддів України були створені робочі груп з розробки дистанційних навчальних курсів “Суддівська етика” та “Судове ”. Курс “Суддівської етики” вже був апробований. Найближчим часом буде запроваджено дистанційний курс судового адміністрування. Тому учасникам тренінгу запропоновано стати викладачами цього курсу.
У вступному слові керівник програм розвитку демократії та врядування Проекту USAID “Справедливе правосуддя” Олександр Піскун зазначив про прагнення народу США допомогти Україні в розбудові незалежного суду. Україна переживає тяжкий революційний рік і у кожен має шанс зробити щось добре для суспільства, для загального блага. Проведення тренінгу з методик навчання дорослих будуть корисними українському суспільству.
На перший день тренінгу заплановано розглянути функції, які виконує тренер, необхідні навички та особисті якості тренера, особливості роботи тренерів у парі, дотримання етичних норм тренером, підготовку до тренінгу, формування тренерської команди. Особливу увагу буде звернуто невербальній комунікації тренера та методам інтерактивного навчання.
Учасники тренінгу будуть розробляти план змістовного наповнення навчальних сесій з використанням інтерактивних методів навчання.
20 листопада 2014 року учасники семінару презентують розроблені ними тренінги з використання інтерактивних методів навчання, після чого відбудеться колективний аналіз виступів. Також заплановано вивчення комунікаційних методів, типів слухачів та методів роботи з ними, мотивації учасників тренінгу.