У Києві продовжується методологічний семінар з інституційного розвитку Національної школи суддів України
Як вже повідомлялося раніше, з 11 по 15 листопада 2013 року в місті Києві проходить методологічний семінар з інституційного розвитку Національної школи суддів України, організований у рамках українсько – канадського проекту “Освіта суддів – для економічного розвитку”. Семінар присвячено питанням розроблення та впровадження Стратегічного плану розвитку Національної школи суддів України.
У роботі семінару від Національної школи суддів України бере участь керівництво, начальники відділів, спеціалісти та наукові співробітники, а також судді.
Сьогодні, 13 листопада, семінар вітальними словами відкрили проректор по забезпеченню організаційної діяльності Національної школи суддів України Володимир Мазурок і старший директор Групи міжнародного співробітництва Національного суддівського інституту Канади Джордж Томсон.
У ході семінару працівники Національної школи суддів України, які є розробниками навчальних програм для суддів, обговорили питання щодо планового змісту навчальної програми для суддів, які перебувають на посаді перший рік, тематику розроблених курсів, а також окремі теми, які потрібно ввести в уже наявні курси, зокрема “Тайм-менеджмент”, “Управління залою судового засідання”, “Поводження з юристами і юристами в конфліктних ситуаціях”, “Ввічливість у залі судового засідання”, “Незалежність і неупередженість судді, суддівська етика і поведінка”, “Етичні виклики”. Ці та інші питання озвучив пан Джордж Томсон у своєму виступі “Зміст курсу для новопризначених суддів у Канаді. Застосування дельфійського методу”.
Ґрунтовною та корисною стала доповідь Дональда Чіассона щодо розробки навчальної програми першого року. Цінністю доповіді стала інформація про навички судді. Пан Чіассон детально розповів про те, що будь – який суддя повинен уміти та бути здатними:
- слухати те, що йому говорять, оцінювати і обробляти інформацію;
- говорити (вербальне та невербальне спілкування): керувати судовим процесом, керувати процесом спілкування, задавати питання та ін.;
- думати (інтелектуальні та когнітивні навички): інтерпретувати і застосовувати правові принципи, синтезувати інформацію, уміти аргументувати;
- вирішувати, тобто приймати рішення (результат), визначати наслідки, видавати накази;
- писати (для передачі результату): подавати вичерпне обґрунтування рішення, упорядковувати докази, записи, письмові свідчення, писати безпосередньо рішення.
Спільне обговорення в малих групах, в якому взяли участь співробітники Національної школи суддів України, судді та канадські експерти, продемонструвало спільне бачення тематики, якою має бути наповнена сучасна навчальна програма Національної школи суддів України для суддів першого року роботи.
Попереду ще два дні роботи семінару. Результатом семінару має бути план дій з реалізації Стратегічного плану розвитку Національної школи суддів України із визначенням основних заходів його реалізації.