Юридичні аспекти розгляду справи МН-17: досвід Нідерландів
28 вересня 2023 року Національна школа суддів України спільно з Центром підготовки суддів та прокурорів Королівства Нідерланди за сприяння Європейської мережі суддівської освіти (EJTN) провели онлайн-вебінар “Юридичні аспекти розгляду справи МН-17: досвід Нідерландів” з метою підвищення рівня кваліфікації українських суддів та прокурорів.
Навчання відкрили ректор Національної школи суддів України Микола Оніщук, директор Центру підготовки суддів та прокурорів Королівства Нідерланди Маргріт Блейс та Генеральний Секретар Європейської мережі суддівської освіти Інгрід Дервуа, які відзначили важливість тематики заходу в реаліях сьогодення з точки зору досягнення єдності у розслідуванні різних аспектів воєнних злочинів та розгляді відповідних кримінальних проваджень у суді.
Модерувала вебінар радниця з питань міжнародного співробітництва Центру підготовки суддів та прокурорів Королівства Нідерланди Флор Біерхорст.
Захід проводився у форматі модерованої дискусії, що відбувалася в інтерв’юванні трьох експертів, які безпосередньо пов’язані зі справою MH17, по кільком темам.
Викладачами вебінару були головний прокурор Дігна ван Боцелер, доцент кафедри (міжнародного) кримінального права Амстердамського університету Маріке де Хун та речниця Національної прокуратури в Гаазі Брехтьє ван де Мусдейк. У ході дискусії міжнародні експерти ознайомили українських суддів та прокурорів із правовими аспектами судового провадження у справі MH17 авіакомпанії Malaysia Airlines, яка розглядалася в окружному суді Гааги, зважаючи на те, що ця справа у певних аспектах схожа на кримінальні провадження, які здійснюють та будуть розглядати українські суди в умовах збройного конфлікту з рф.
Питання дискусії викликала жвавий інтерес у слухачів, яких було більше 120. Упродовж вебінару та наприкінці обговорення учасники отримали відповіді від експертів-спікерів на запитання з озвученої проблематики.
За результатами пройденого навчання слухачі заповнили анкети зворотного зв’язку, у яких поділилися враженнями, зауваженнями і побажаннями щодо корисності та практичності прослуханого матеріалу.