Забезпечення судом права на звернення громадян
28 січня 2019 року в місті Києві Національна школа суддів України провела семінар для працівників секретаріату Касаційного цивільного суду апарату Верховного Суду на тему: “Особливості застосування в судовій системі законів України “Про звернення громадян” та “Про доступ до публічної інформації”.
Захід проведено за участі начальника відділу звернень та надання публічної інформації секретаріату Касаційного цивільного суду апарату Верховного Суду Олексія Ніколенка.
Під час інтерактивної лекції з використанням презентації Power Point викладач ознайомив учасників із загальними засадами організації роботи зі зверненнями громадян у судах, специфікою цієї роботи, що властива саме судовим установам та проблемними питаннями, які виникають у цьому напрямку. Олексій Ніколенко детально зупинився на особливостях застосування Закону України “Про звернення громадян”, зокрема, положень, що регулюють порядок подачі звернень, їх реєстрації, розгляду. Окрему увагу було приділено підставам, за якими може бути відмовлено у прийнятті звернення або визнано його неподаним та які перешкоджають розгляду звернень.
Друга частина семінару розпочалася з обговорення співвідношення Законів України “Про звернення громадян” та “Про доступ до публічної інформації”. Викладач зосередив увагу на законодавчих нормах, що регулюють порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень.Присутні мали можливість подискутувати на тему щодо права суду як суб’єкта владних повноважень, на відмову в задоволенні запиту на отримання публічної інформації, дізналися, як правильно проводити “трискладовий тест” для інформації у випадках надання обґрунтованої відмови в доступі до інформації.
Учасники заходу навчилися відокремлювати службову інформацію від інформації з обмеженим доступом та конфіденційної. Пізнавальною також була доповідь викладача щодо відповідальності суб’єктів владних повноважень за ненадання, несвоєчасне надання, безпідставне порушення строків надання відповіді на звернення, інформаційні запити.
У підсумку семінару присутні мали можливість обмінятися своїми думками, отримати відповіді на запитання та почути корисні практичні рекомендації від викладача.