Національна школа суддів України

Захист права власності у світлі статті 1 Першого протоколу до ЄКПЛ та практики ЄСПЛ: розробка курсу продовжується

1-3 грудня 2015 року у м. Києві проводиться третє засідання робочої групи з розробки навчального курсу “Захист права власності у світлі статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та практики Європейського суду з прав людини” для суддів цивільної, господарської та адміністративної спеціалізації. 

Захід організовано Координатором проектів ОБСЄ в Україні спільно з Національною школою суддів України, Верховним Судом України та Вищим адміністративним судом України за фінансової підтримки уряду Канади в рамках проекту “Гарантування дотримання прав людини при здійсненні правосуддя”.

Курс розробляється групою суддів під керівництвом начальника відділу науково-методичного забезпечення підготовки суддівського корпусу Національної школи суддів України, кандидата юридичних наук Тетяни Фулей, із залученням експерта проекту Назара Кульчицького, Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини у 2012-2013 рр.

Попередні робочі зустрічі відбулися 5-7 травня 2015 року у м. Кам’янець-Подільському та 6-8 липня 2015 року у м. Львові, під час яких було визначено мету, навчальні цілі та структуру курсу для кожної із спеціалізацій, розроблено проекти програм та змісту роздавальних матеріалів, проекти фабул практичних завдань, тестові питання для експрес-опитування.

Метою третьої робочої зустрічі є доопрацювання навчальних матеріалів таким чином, щоб викладання курсу достатньої мірою сприяло досягненню навичок, на вироблення яких орієнтований курс, та показували єдність підходів ЄСПЛ до захисту права на мирне володіння майном.

На початку робочої зустрічі судді-розробники поділилися враженнями від Міжнародної конференції “Право власності: європейський досвід та українські реалії”, які відбулася у Верховному Суді України 22-23 жовтня 2015 року, участь в якій була важливою для подальшого ефективного змістовного наповнення та впровадження курсу. Розробники методом мозкового штурму визначалися щодо додаткових змістовних аспектів, які за результатами конференції можуть бути використані при викладанні цього курсу.

У ході триденної зустрічі судді-розробники курсу, працюючи у цивільній, господарській та адміністративній групах, аналізуватимуть та, за необхідності, відкоригують програми курсу для кожної із спеціалізацій; доопрацюють роздавальні матеріали і завдання для учасників, а також сформують розширену програму з нотатками для викладачів та роздавальні матеріали, зокрема нотатки до презентацій PPT та методичні нотатки для фасилітаторів; визначаться з необхідними підготовчими заходами, необхідними для апробації курсу та проведення тренінгу для тренерів.