Завершальний раунд апробацій курсу для суддів
25 квітня 2016 року в місті Дніпропетровську відбулася нарада тренерів, фасилітаторів та експертів напередодні третьої, заключної апробації курсу для суддів “Захист права власності в світлі статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод та практики Європейського суду з прав людини”. Цей курс розроблений у рамках проекту “Гарантування дотримання прав людини при здійсненні правосуддя”, який реалізовується Координатором проектів ОБСЄ в Україні спільно з Національною школою суддів України, Верховним Судом України та Вищим адміністративним судом України за фінансової підтримки уряду Канади.
Новий курс для суддів розроблений у формі тренінгу та вже успішно апробований для суддів, які розглядають цивільні та господарські справи. На черзі – апробація для суддів адміністративних судів.
У вітальному слові до учасників наради проректор Володимир Мазурок відзначив особливість періоду апробації курсу підготовки суддів, у ході якого з'ясовується необхідність удосконалення окремих матеріалів курсу.
Особливістю цього курсу, як і низки інших курсів щодо застосування практики Європейського суду з прав людини, є необхідність попереднього опрацювання 7 рішень ЄСПЛ щодо України за статтею 1 Першого протоколу, зокрема: “Сук проти України”, “Сєрков проти України”, “Інтерсплав проти України”, “Україна-Тюмень проти України”, “Рисовський проти України”, “Серявін та інші проти України”, “East/West Alliance Limited” проти України”.
Готуючись до апробації, тренери обговорили труднощі, які можуть виникнути в учасників при самостійному опрацюванні цих рішень Європейського суду з прав людини, та яким чином вони можуть бути подолані.
Зокрема, при першому тестуванні шляхом експрес-опитування за допомогою клікерів з’ясовуються ті питання, які будуть потребувати особливої уваги в ході тренінгу. Досвід попередніх апробацій показав, що такими питаннями є поняття “майна” (що становило “майно” чи “майновий інтерес” у кожному конкретному випадку), вид і спосіб втручання у право власності, та відповідність цього втручання конвенційним вимогам – чи було втручання законним, чи мало воно законну мету та чи було дотримано справедливої рівноваги між приватним і суспільним інтересом.
Тренери намагалися структурувати міні-лекцію таким чином, щоб охопити всі найважливіші моменти, і при цьому досягнути максимальної інтерактивності шляхом залучення учасників до обговорення під час лекції.
Також учасники наради обговорили хід виконання практичних завдань та узгодили позиції при фасилітуванні в малих групах. Насамкінець тренери та фасилітатори вирішили організаційні моменти, необхідні для успішної апробації.