Продовжується робота з навчання тренерів
29 - 30 березня 2017 року у місті Львові Національною школою суддів України спільно з українсько-канадським проектом “Освіта суддів – для економічного розвитку” проводиться тренінг для викладачів “Методика підготовки та проведення тренінгів у НШСУ”. Проведений захід націлений на зміцнення викладацького потенціалу у галузі суддівської освіти.
У тренінгу беруть участь судді-викладачі , як будуть задіяні в процесі спеціальної підготовки кандидатів на посаду судді. Проводять тренінг співробітники НШСУ – начальник відділу підготовки викладачів (тренерів)-радник Ольга Шаповалова, заступник начальника та старший науковий співробітник цього відділу Галина Юровська й Олександр Здебський, провідний науковий співробітник відділу науково-методичного супроводження психологічної підготовки суддів, психолог Ганна Савченко. Крім того, викладачами на тренінг запрошені судді, які мають великий досвід викладацької діяльності та тривалий час співпрацюють з НШСУ – Ганна Фазикош, суддя Апеляційного суду Закарпатської області, та Лариса Трофімова, суддя Черкаського окружного адміністративного суду.
Ольга Шаповалова представила викладачів, провела опитування серед учасників щодо знань, вмінь та навичок, які вони бажають отримати від тренінгу. В рамках модерованої дискусії Ларисою Трофімовою були визначені навчальні цілі, окреслені мета та завдання тренінгу. Учасники тренінгу за допомогою експрес-опитування з подальшим обговоренням вивчали засади суддівської освіти, оволодівали особливостями навчання дорослої аудиторії.
Під час міні-лекції Ганна Фазикош акцентувала увагу на активних методах навчання дорослої аудиторії та їх класифікації, поєднанні різних методів навчання в рамках одного тренінгу. Учасники тренінгу, виконуючи практичні завдання та працюючи в малих групах, оволоділи навичками проведення міні-лекції, мозкового штурму, фасилітації роботи в групах, рольової гри.
Другий день роботи тренінгу присвячений технікам роботи з аудиторією. Ганна Савченко розповіла, що треба враховувати викладачу під час роботи з аудиторією, приділила увагу технікам підтримки уваги аудиторії, навчила роботи зі «складними» учасниками та незручними питаннями. Учасники тренінгу розібрали методологічні аспекти суддівської освіти, проаналізували типові помилки в роботі викладача.
У підсумку учасниками було підкреслено, що в умовах реформування судової системи надзвичайно важливо володіти ефективними методиками навчання дорослої аудиторії, які сприятимуть кращому формуванню вмінь та навичок суддів і, як наслідок, більш якісному здійсненню судочинства.