Національна школа суддів України

Як уникати гендерно упередженої поведінки в роботі судді

12–13 травня  2021 року Національна школа суддів України у співпраці з Проєктом підтримки судової реформи, який фінансується Міністерством міжнародних справ Канади, провела онлайн-апробацію тренінгу для кандидатів на посаду судді “Подолання гендерних стереотипів при здійсненні правосуддя”.

Участь у апробації взяли судді та кандидати на посаду судді із Києва, Дніпра, Одеси, Вінницької, Запорізької, Київської, Львівської, Одеської, Миколаївської, Сумської та Черкаської областей.

Відкрив онлайн–апробацію проректор Володимир Мазурок, який у презентації наголосив на важливості суддівської освіти та місця й ролі у ній Національної школи суддів України як спеціалізованої державної установи, що забезпечує підготовку висококваліфікованих кадрів для системи правосуддя. Він також зазначив, що Стратегія розвитку суддівської освіти на 2021–2025 роки передбачає підвищення ваги ціннісної складової та врахування соціального контексту при здійсненні правосуддя, указав на актуальність тренінгу для кандидатів на посаду судді, цікаву структуру та наповнення.

До учасників та учасниць звернулися Валерій Олійник, провідний експерт проєктів, Посольство Канади в Україні, Валентина Ростопіра, експертка з питань судової реформи, Проєкт підтримки судової реформи, які подякували за плідну співпрацю між Національною школою суддів України та Проєктом, побажали плідної та активної апробації.

Модераторкою онлайн–апробації виступила Тетяна Фулей, начальниця відділу, яка наголосила на науково–методологічній і практичній цінності тренінгу для майбутніх суддів при здійсненні правосуддя.

За час онлайн–апробації учасники та учасниці пройшли експресопитування, прослухали міні–лекції, виконали практичні завдання та контрольні тестування під керівництвом досвідчених тренерів–викладачів, суддів Максима Кравченка, Олени Лапчевської, Ярослава Левика, Ростислава Москаля, Андрія Савчака, Тетяни Сапальової,.

Онлайн–апробація тренінгу для кандидатів на посаду судді сприяла формуванню нових знань, умінь і навичок у сфері подолання гендерних стереотипів при здійсненні правосуддя, зокрема ідентифікувати, розпізнавати гендерні стереотипи, аналізувати гендерні стереотипи, класифікувати їх, застосовувати практику Європейського суду та інших органів (Комітету CEDAW) щодо гендерних стереотипів, уникати гендерно упередженої поведінки в роботі судді.