Національна школа суддів України

Питання етики та доброчесності - для нової цільової аудиторії

19 - 20 квітня 2017 року Національна школа суддів України у співпраці з Програмою USAID реформування сектору юстиції “Нове правосуддя” проводить засідання робочої групи з розробки навчального курсу для суддів Верховного Суду “Суддівська етика. Доброчесність” та адаптації цього курсу для кандидатів на посаду судді.

 

Відкрили захід, представивши мету засідання та очікувані результати, директор курсу – заступник начальника відділу підготовки викладачів (тренерів) Національної школи суддів України, суддя Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ у відставці, кандидат юридичних наук Галина Юровська, заступник директора цього курсу – начальник відділу підготовки викладачів (тренерів) – радник, суддя Верховного Суду України у відставці,  кандидат юридичних наук Ольга Шаповалова, та радник з юридичних питань Програми USAID реформування сектору юстиції “Нове правосуддя” Ірина Зарецька.

У розробці курсу “Суддівська етика. Доброчесність” для переможців конкурсу до Верховного Суду взяли участь викладач відділу підготовки викладачів (тренерів), суддя Верховного Суду України у відставці Олександр Коротких; головний науковий співробітник цього відділу, суддя Закарпатського окружного адміністративного суду у відставці, доктор юридичних наук Василь Андрійцьо; судді-викладачі Національної школи суддів України Олена Лапчевська, Вікторія Шебуєва, Олександр Тиханський, Ганна Шендрікова, Костянтин Медвєдєв, Валерія Бабко та співробітники відділу підготовки викладачів (тренерів) НШСУ Тамара Закревська, Юлія Герус, Олександр Здебський.

Під час розробки матеріалів курсу було акцентовано увагу на тому, що навчання у Національній школі суддів України для майбутніх суддів Верховного Суду буде добровільним, тому надзвичайно важливо, щоб курс був для них цікавим і зручним для використання його положень у роботі. Метою курсу, що розробляється, робоча група визначила розвинення усвідомлення у суддів Верховного Суду високого статусу судді, що покладає на них обов’язок бути еталоном поведінки як у професійній, так і у позасудовій діяльності. Були сформульовані завдання та структура курсу, напрацьовані практичні завдання.

Крім розробки курсу для майбутніх суддів Верховного Суду, групі розробників також належить доопрацювати матеріали курсу “Суддівська етика. Доброчесність” для кандидатів на посаду судді. 

Розробники планують визначити інструменти для забезпечення інтерактивного формату навчання з урахуванням особливостей категорії учасників – суддів Верховного Суду (відео-, робота з клікерами, вправи для мозкового штурму, кейс-стади тощо).

У підсумку, після оновлення матеріалів та методології викладання, розробники визначать подальший план дій з впровадження курсів.