Національна школа суддів України

Передача досвіду підготовки суддів

У рамках українсько–канадського проекту “Освіта суддів – для економічного розвитку”, який фінансується Міністерством міжнародних справ Канади, здійснене видання навчального посібника для викладачів (тренерів) Національної школи суддів України: “Інтерактивні методи навчання у підготовці суддів”.

Цей посібник підготовлено за матеріалами навчальних курсів для суддів (у формі тренінгів), розроблених Національною школою суддів України протягом 2015-2016 років та авторських науково-методичних розробок. У виданні описано основні інтерактивні методи навчання та можливості їхнього використання в навчальних курсах для суддів. Основну увагу приділено підбору найбільш оптимальних та ефективних методів навчання відповідно до досягнення навчальних цілей та змістовного наповнення тренінгів.

Авторкою посібника є Тетяна Фулей,  начальник відділу науково– методичного забезпечення підготовки суддівського корпусу Національної школи суддів України, кандидат юридичних наук.

Наталія Шукліна, проректор з науково–дослідної роботи Національної школи суддів України, професор, кандидат юридичних наук, є відповідальним редактор цього посібника. Його схвалено та рекомендовано до друку Науково–методичною радою Національної школи суддів України, протокол № 5 від 20.12.2016 року.

У передмові до посібника менеджер українсько-канадського проекту “Освіта суддів – для економічного розвитку”,  кандидат юридичних наук Ігор Осика зазначив: “Закон України Про судоустрій і статус суддів”, Концепція національних стандартів суддівської освіти та Стратегія розвитку Національної школи суддів України на 2016 – 2020 роки передбачають докорінні зміни у підходах до суддівської освіти. Це заміна традиційних академічних методик викладання у формі лекцій на сучасні інтерактивні методи навчання. Останні являють собою розмаїття засобів для ефективного засвоєння навчального матеріалу – міні-лекція, робота в малих групах, колективне розв’язання практичних завдань (ситуаційні вправи, ділові та рольові ігри, інтерв’ю) тощо. Це основні принципи суддівської освіти, які поділяють всі інституції з підготовки суддів, що є членами Міжнародної організації суддівської освіти (IOJT).

Проте такий перехід від академічного до інтерактивного методу викладання потребує не лише часу, але й отримання нових практичних навичок викладачами Національної школі суддів України, засвоїти які допомагають українсько–канадський проект “Освіта суддів – для економічного розвитку” та інші проекти міжнародної технічної допомоги. Зокрема, активно відбувається передача 26-річного досвіду навчання суддів Національного суддівського інституту Канади, яким фахівці Інституту щедро діляться з фахівцями Національної школі суддів України під час впровадження вищезазначеного проекту протягом 2012-2017 років.”

Електронна версія посібника розміщена веб–сайті Національної школи суддів України.