Національна школа суддів України

Як ефективно здійснити онлайнову підготовку кадрів системи правосуддя

3 червня 2021 року Національна школа суддів України у співпраці з Координатором проєктів ОБСЄ в Україні розпочала проведення дводенного засідання групи розробників методичних рекомендацій для ефективного здійснення дистанційної (онлайнової) підготовки кадрів системи правосуддя. Участь у засіданні взяли начальники та начальниці відділів, наукові співробітники Національної школи суддів України, досвідчені викладачі, представники Координатора проєктів ОБСЄ в Україні.

Відкрив засідання групи проректор Володимир Мазурок, який у презентації 1, презентації 2 наголосив на важливості суддівської освіти та місця й ролі в ній Національної школи суддів України як спеціалізованої державної установи, що забезпечує підготовку висококваліфікованих кадрів для системи правосуддя. Він також акцентував увагу на меті та завданнях засідання групи розробників, на нових форматах підготовки майбутніх суддів; зазначив питання, які можуть виникати щодо адаптації курсів спецпідготовки для проведення інтерактивних онлайн–занять.

Національні менеджерки програми верховенства права та прав людини Координатора проектів ОБСЄ в Україні Наталія Ступницька та Наталія Беца відзначили плідну співпрацю між Національною школою суддів України та Координатором проєктів ОБСЄ в Україні, побажали плідної та активної праці усім учасникам і учасницям групи розробників.

Міжнародним досвідом здійснення дистанційної (онлайнової) підготовки кадрів системи правосуддя поділилися Є. (Астрід) Хопма, радниця з дистанційної освіти Training and Study Centre for the Judiciary (Utrecht, Нідерланди), А.Тагапарі, представниця міжнародного відділу, навчального суддівського центру Утрехту, Нідерланди, Антонелла Чіріелло, членкиня правління Scuola superiore della Magistratura (Roma, Італія).

Тетяна Фулей, начальниця відділу наголосила на важливості цього засідання із розробки методичних рекомендацій для ефективного здійснення дистанційної (онлайнової) підготовки, виступила модераторкою двох груп розробників. Вона також презентувала переведення гендерного компоненту із підготовки “обличчя в обличчя” в онлайнові заняття.

Учасники та учасниці двох груп проаналізували два різних офлайн–тренінги та розробили методичні рекомендації для ефективного здійснення дистанційної (онлайнової) підготовки кадрів системи правосуддя, зазначили переваги та недоліки такої підготовки.

Наступного дня буде продовжено роботу над аналізом матеріалів тренінгів для переведення в онлайнові (дистанційні) заняття.