Національна школа суддів України

19 – 21 березня 2014 р. Київська область, Обухівський район, с. Підгірці. Семінар - практикум для розробників, викладачів-модераторів та адміністраторів

 

 

НАЦІОНАЛЬНА ШКОЛА СУДДІВ УКРАЇНИ 

ПРОЕКТ “СПРАВЕДЛИВЕ ПРАВОСУДДЯ”

 

 

 

 

 

 

СУДДІВСЬКА ЕТИКА

(он-лайн курс)

 

Семінар - практикум для розробників, викладачів-модераторів та адміністраторів

 

  

ПРОГРАМА

  

19 – 21 березня 2014 року

 

Конференц зала

  

Ресторанно–готельний комплекс “Трипілля”,

Київська область, Обухівський район, с. Підгірці, 27 км Новообухівської траси

 

 

Національна школа суддів України

у співпраці з

Проектом USAID «Справедливе правосуддя»

 

Цілі:

 

  Формування команди суддів-викладачів дистанційного курсу «Суддівська етика»;

  Формування у суддів-викладачів цілісного та спільного уявлення про курс;

  Опрацювання базових модулів курсу на предмет відповідності, та достатності лекційно - інформаційного матеріалу, ясності викладу змісту практичних завдань та тестів тощо;

  Вироблення узгоджених підходів до формулювання єдиних критеріїв та інструментів оцінки процесу навчання в он-лайн режимі в цілому та практичних завдань зокрема;

  Ознайомлення із ключовими компонентами кожного з етапів курсу дистанційного навчання, основними способами наповнення, редагування та управління, процесом навчання в режимі он-лайн;

  Отримання учасниками навичок викладання у форматі он-лайн, використання платформи Moodle та управління нею;

  Перевірка стану готовності до впровадження курсу «Суддівська етика» у форматі дистанційного навчання;

  Доопрацювання програми курсу дистанційного навчання «Суддівська етика» з метою подальшого її пілотного тестування.

 

 

 

 

Огляд  завдань тренінгу/семінару

 

Під час цього семінару-практикуму для он-лайн курсу «Суддівська етика» мають бути завершені:

  робота з підбору навчальних матеріалів,

  формування навчального плану,

  визначення системи показників для моніторингу й оцінки виконання завдань слухачами програми,

  технічний і змістовний дизайну курсу на Інтернет платформі управління дистанційним навчанням Moodle та

  перевірка стану готовності курсу.



 


 

Середа, 19 березня 2014


9:00 (30 хв)    Реєстрація учасників


9:30 (15 хв)    Вступне слово

                       

Микола Оніщук, ректор, Національна школа суддів України

 

Девід Майкл Вон, керівник, Проект USAID «Справедливе правосуддя»

 

 

9:45 (15 хв)    Чому на часі впровадження в програму Національної школи суддів різних форматів курсу «Суддівська етика» і охоплення ним якомога більшої кількості суддів?

 

Доповідач: Микола Мельник, член, Вища кваліфікаційна комісія суддів України

 

10:00 (15 хв) Дистанційне навчання для суддів.

 

Доповідач:

 

Дональд Чіассон, директор з правових питань та навчання, Національний суддівський інститут Канади, проект Канадського агентства з міжнародного розвитку (CIDA) «Освіта суддів – для економічного розвитку»

 

10:15 (45 хв) Знайомство учасників

 

(6 хв підготовки і 1 хв на представлення свого колеги: хто, звідки, професійний досвід, що відомо про он-лайн навчання, очікування від практикуму).

 

Модератор:

Ірина Зарецька, радник з правових питань Проекту USAID «Справедливе правосуддя»

 

11:00 (20 хв) Перерва на каву

 

11:20 (20 хв)  Дистанційне навчання: від пілотів до стратегії.

Огляд результатів пілотування он-лайн курсу «Комунікація судів з громадськістю» для прес-секретарів судів»

 

Доповідач:

Ігор Катерняк, експерт Проекту USAID «Справедливе правосуддя»


 

11:40 (10 хв)  Структура курсу «Суддівська етика» у форматі дистанційного навчання

 

(Призначення, цілі та завдання, підходи та труднощі, які виникають в процесі  роботи над навчальною програмою дистанційного курсу.

Обговорення  цілей, завдань, програми  семінару-практикуму).

 

Доповідач:

 

Тетяна Фулей, керівник відділу наукових досліджень проблем судочинства та його удосконалення, Національна школа суддів України;

 

                        МОДУЛЬ 2: «Природа суддівської етики».

Мета, зміст та завдання навчального модуля он-лайн курсу.

 

11:50 (10 хв)             Доповідач:

 

Тетяна Фулей, керівник відділу наукових досліджень проблем судочинства та його удосконалення, Національна школа суддів України

 

12:00 (50 хв)  Робота у 3-х групах

                       

                        (в кожній групі працюють розробники, судді-викладачі і по одному ІТ спеціалісту). Кожна група отримує по два завдання, на виконання яких має по 20 хв. Напрацювання груп викладаються в форматі doc на ноутбуці та записується на флешку, щоб можна було їх презентувати на екран і після доопрацювання викладати на платформу Moodle.

                       

                        1-ша група

                        Теми для опрацювання:

  • Мета, цілі, завдання навчального модуля. Що будуть вміти після проходження модуля?. Часові рамки проходження модуля.
  • Огляд  літератури. Обгрунтування відбору саме такої літератури і для чого учасник має переглянути запропоновані джерела.

 

2-га група

Теми для опрацювання:

  • Доопрацювання лекційного матеріалу і підготовка короткої анотації про його зміст з рекомендаціями на що потрібно звернути увагу, про що дізнається і що має зрозуміти учасник, читаючи лекційний матеріал.
  • Доопрацювання презентації, підготовка короткої анотації про презентацію і на що треба звернути увагу, про що дізнається учасник і що мав би зрозуміти, ознайомившись із презентацію.
  • Підготувати 4 теми для обговорення на форумі по цьому модулю.

 

3-тя група

Теми для опрацювання:

  • Напрацювання практичних завдань (тестів). Формулюючи кожне завдання чи питання в тесті слід враховувати досвід, наявність певних вмінь, навичок, здатність аналізувати чи узагальнювати. Вказати час, який має бути відведено на виконання завдання/тесту. Визначити кількість спроб, прийнятних для виконання тесту. Кожне питання тесту повинно мати одну або декілька правильних відповідей і не правильні відповіді, кожна відповідь має супроводжуватись коментарями-поясненнями її правильності чи неправильності.
  • Напрацювання критеріїв оцінки виконання практичних завдань (тестів).

 

12:50 (50 хв)  ОБІД

 

13:40 (60 хв)  Обговорення навчального модуля 2. Презентація групами їх напрацювань. Вироблення фінальних документів модуля.

 

Розміщення фінальних документів на платформу Moodle фахівцями з ІТ технологій.


                        Коментарі:

Ігор Катерняк, експерт Проекту USAID «Справедливе правосуддя»


МОДУЛЬ 3:  «Основні принципи та стандарти суддівської етики» Загальна характеристика Кодексу суддівської етики в світлі міжнародних стандартів»

Мета, зміст та завдання навчального модуля он-лайн курсу


14:40 (10 хв)  Доповідач:

 

Тетяна Фулей, керівник відділу наукових досліджень проблем судочинства та його удосконалення, Національна школа суддів України


14:50 (50 хв) Робота у 3-х групах (в кожній групі працюють розробники, судді-викладачі і по одному ІТ спеціалісту).

 

                        1-ша група

                        Теми для опрацювання:

  • Доопрацювання лекційного матеріалу і підготовка короткої анотації про його зміст з рекомендаціями на що потрібно звернути увагу, про що дізнається і що має зрозуміти учасник читаючи лекційний матеріал.
  • Доопрацювання змісту презентації, підготовка короткої анотації про презентацію і на що треба звернути увагу, про що дізнається учасник і що мав би зрозуміти, ознайомившись із презентацію.
  • Підготувати 4 теми для обговорення на форумі по цьому модулю та сформувати завдання для роботи в команді.

 

2-га група

Теми для опрацювання:

  • Напрацювання практичних завдань (тестів). Формулюючи кожне завдання чи питання в тесті слід враховувати досвід, наявність певних вмінь, навичок, здатність аналізувати чи узагальнювати. Вказати час, який має бути відведено на виконання завдання/тесту. Визначити кількість спроб, прийнятних для виконання тесту. Кожне питання тесту повинно мати одну або декілька правильних відповідей і не правильні відповіді, кожна відповідь має супроводжуватись коментарями-поясненнями її правильності чи неправильності.
  • Напрацювання критеріїв оцінки виконання практичних завдань (тестів).

 

3-тя група

Теми для опрацювання:

  • Мета, цілі, завдання роботи у модулі, які вміння/знання можна здобути після проходження модуля. Часові рамки проходження модуля.
  • Формування команд та їх профайлів, підготувати анотацію про мету роботи у командах і тестові завдання для команд. Напрацювання критеріїв оцінки виконаних завдань.

 

15:40 (20 хв)  Перерва на каву

 

16:00 (60 хв) Обговорення навчального модуля 3. Презентація групами їх напрацювань. Вироблення фінальних документів модуля.

 

Розміщення фінальних документів на платформу Moodle фахівцями з ІТ технологій.

 

Коментарі:

Ігор Катерняк, експерт Проекту USAID «Справедливе правосуддя»

                       

17:00 (30 хв) Презентація можливостей управління та використання платформи Moodle в програмах дистанційного навчання. Основні способи наповнення змісту, управління та навчання в режимі он-лайн в рамках курсу дистанційного навчання.

 

Доповідач:

Ігор Катерняк, експерт Проекту USAID «Справедливе правосуддя»

 

17:30               Завершення першого дня семінару.

 

Четвер, 20 березня 2014

 

9:00 (10 хв) МОДУЛЬ 4:     «Принципи та стандарти суддівської етики у поведінці судді  під час здійснення правосуддя»

Мета, зміст та завдання навчального модуля он-лайн курсу

 

                        Доповідачі:

Бахарєва Ганна, Старший науковий співробітник, Відділ наукових досліджень проблем судочинства та його удосконалення, Національна школа суддів України

 

Коментарі:

Ігор Катерняк, експерт Проекту USAID «Справедливе правосуддя»


9:10 (50 хв)    Робота у 3-х групах (в кожній групі працюють розробники, судді-викладачі і по одному ІТ спеціалісту).

 

                        1-ша група

                        Теми для опрацювання:

 

  • Напрацювання практичних завдань (тестів). Формулюючи кожне завдання чи питання в тесті слід враховувати досвід, наявність певних вмінь, навичок, здатність аналізувати чи узагальнювати. Вказати час, який має бути відведено на виконання завдання/тесту. Визначити кількість спроб, прийнятних для виконання тесту. Кожне питання тесту повинно мати одну або декілька правильних відповідей і не правильні відповіді, кожна відповідь має супроводжуватись коментарями-поясненнями її правильності чи неправильності.
  • Напрацювання критеріїв оцінки виконання практичних завдань (тестів).

 

2-га група

Теми для опрацювання:

  • Мета, цілі, завдання роботи в модулі, що будуть вміти після проходження модуля. Часові рамки проходження модуля.
  • Підготувати 4 теми для обговорення у форумі по тематиці цього модуля та завдання для роботи в команді.

 

3-тя група

Теми для опрацювання:

  • Доопрацювання лекційного матеріалу з підготовкою короткої анотації про його зміст з рекомендаціями, на що потрібно звернути увагу, про що дізнається і що має зрозуміти учасник, опановуючи лекційний матеріал.
  • Доопрацювання презентації, підготовка короткої анотації про презентацію і на що треба звернути увагу, про що дізнається учасник і що мав би зрозуміти, ознайомившись із презентацією.

 

10:00 (60 хв)  Обговорення навчального модуля 4. Презентація  групами їх напрацювань. Вироблення фінальних документів модуля.

 

Розміщення  фінальних документів на платформу Moodle фахівцями з ІТ технологій.

 

11:00 (20 хв)  Перерва на каву


МОДУЛЬ 5:  «Принципи та стандарти суддівської етики в позасудовій поведінці судді»


11:20 (10 хв)  Доповідачі:

 

Буруковська Наталія, Головний науковий співробітник, Відділ наукових досліджень проблем судочинства та його удосконалення, Національна школа суддів України

 

11:30 (50 хв)  Робота у 3-х групах. (в кожній групі працюють розробники, судді - викладачі і по одному ІТ спеціалісту)

                       

                        1-ша група

                        Теми для опрацювання:

  • Мета, цілі, завдання роботи в модулі, що будуть вміти після проходження модуля. Часові рамки проходження модуля.
  • Доопрацювання презентації, підготовка короткої анотації про презентацію і на що треба звернути увагу, про що дізнається учасник і що мав би зрозуміти, ознайомившись із презентацією.

 

2-га група

Теми для опрацювання:

  • Доопрацювання лекційного матеріалу і підготовка короткої анотації про його зміст з рекомендаціями на що потрібно звернути увагу, про що дізнається і що має зрозуміти учасник, опановуючи лекційний матеріал.
  • Підготувати 4 теми для обговорення у форумі по цьому модулі та завдання для роботи в команді.

 

3-тя група

Теми для опрацювання:

  • Напрацювання практичних завдань (тестів). Формулюючи кожне завдання чи питання в тесті слід враховувати досвід, наявність певних вмінь, навичок, здатність аналізувати чи узагальнювати. Вказати час, який має бути відведено на виконання завдання/тесту. Визначити кількість спроб, прийнятних для виконання тесту. Кожне питання тесту повинно мати одну або декілька правильних відповідей і не правильні відповіді, кожна відповідь має супроводжуватись коментарями-поясненнями її правильності чи неправильності.
  • Напрацювання критеріїв оцінки виконання практичних завдань (тестів).

 

12:20 (60 хв)  Обговорення навчального модуля 5. Презентація групами їх напрацювань. Остаточне опрацювання документів модуля. Розміщення фінальних документів на платформу Moodle фахівцями з ІТ технологій.

 

Коментарі:

Ігор Катерняк, експерт Проекту USAID «Справедливе правосуддя»

 

13:40 (60 хв)  ОБІД

 

                        МОДУЛІ:     «Вступний» та «Фінальний» он-лайн курсу.


14:40 (10 хв)  Доповідачі:

 

Ірина Зарецька, радник з правових питань Проекту USAID «Справедливе правосуддя»

 

14:50 (50 хв)  Робота у 3-х групах (в кожній групі працюють розробники, судді - викладачі і по одному ІТ спеціалісту)

                       

                        1-ша група

                        Теми для опрацювання:

  • Підготувати запрошення на курс та призначення курсу.
  • Як сформувати із першої хвилини атмосферу довіри.
  • Підготувати вступні промови від НШС, ВККСУ.

 

2-га група

Теми для опрацювання:

  • Підготувати план курсу (перелік модулів, часові рамки для їх опрацювання) – мапа курсу.
  • Відповідальність учасників навчання - меморандум порозуміння про відповідальність кожного учасника, тютора, експертів за організацію ефективного навчання.
  • Як організувати знайомство учасників, формування індивідуальних профайлів (яка інформація має міститись в цих профайлах).

 

3-тя група

Теми для опрацювання:

  • Підготувати інформацію про критерії оцінки ефективності курсу.
  • Підсумковий форум (підготувати теми для цього форуму).
  • Підготувати Анкету зворотного зв’язку.

 

15:40 (20 хв)  Перерва на каву.

 

16:00 (60 хв)  Обговорення навчальних модулів. Презентація групами їх напрацювань. Остаточне опрацювання документів модулів.

 

Розміщення фінальних документів на платформу Moodle фахівцями з ІТ технологій.

 

Коментарі:

Ігор Катерняк, експерт Проекту USAID «Справедливе правосуддя»


17:00 (30 хв)   Ознайомлення із засобами та інструментами організації спілкування в режимі «викладач – викладач», «викладач – слухач» та «слухач – слухач»

 

Доповідач:

Ігор Катерняк, експерт Проекту USAID «Справедливе правосуддя»

 

17:30              Завершення другого дня семінару.

 

Пятниця, 21 березня 2014

 

9:00 (20 хв)    Хто є хто в дистанційному курсі.

 

Доповідач:

Ігор Катерняк, експерт Проекту USAID «Справедливе правосуддя»

 

                        ТЕСТУВАННЯ ПРОГРАМИ КУРСУ

 

Розподіл ролей. Розробники курсу виступатимуть у ролі студентів, а судді – модераторів.

                                

                        Представники ІТ відділу та Ігор Катерняк супроводжуватимуть (адмініструватимуть) тестування.

                         

9:20 (15 хв)    Тестування Вступного модуля

9:35 (10 хв)    Обговорення результатів тестування

 

9:45 (15 хв)    Тестування Модуля 2

10:00 (15 хв)  Обговорення результатів тестування

 

10:15 (20 хв)  Тестування Модуля 3

10:35 (10 хв)  Обговорення результатів тестування

 

10:45 (20 хв)  Перерва на каву

 

11:05 (20 хв)  Тестування Модуля 4

11:25 (10 хв)  Обговорення результатів тестування

 

11:35 (15 хв)  Тестування Модуля 5

11:50 (10 хв)  Обговорення результатів тестування

 

12:00 (60 хв)  ОБІД. Виселення з готелю.

 

13:00 (20 хв)  Тестування Фінального модуля

13:20 (10 хв)  Обговорення результатів тестування

 

13:30 (60 хв) Представлення он-лайн курсу для співробітників компанії Кімонікс (Chemonics) «Шахрайство та дотримання етичних принципів у бізнесі». Обговорення.

 

14:30 (30 хв)  Підведення підсумків. Подальші кроки. Заключне слово.

 

15:00               Завершення роботи.